Tillbaka igen..

Publicerad 2015-06-13 11:27:43 i Allmänt,

Snart ett år har gått sedan vår dotter föddes, kan inte förstå vad tiden springer iväg.
Samtidigt som det känns som jag inte hunnit med någonting så är dagarna ändå fyllda med sysslor bajsblöjor, matning, och måsten och 24 timmar räcker inte till alls, speciellt då jag sällan har båda mina armar fria ;-).

Har inte tagit "riktiga" kort på evigheter, På Avalinn finns knappt några kort. Mer än urusla mobil kort så nu har jag lagt ner både Instagram och Facebook så nu rackarns ska jag börja leva normalt utan att glutta på mobilen och flinga iväg dagliga snabb bilder utan kvalitutta :)

I tisdags så var det dags för Leandros första skolavslutning, "som vanligt" var jag ute i god tid (trodde jag) hade lagt fram kläder till Leandro dagen innan och det mesta va klart. Men...Avalinn har en tendens att skrika som en tok om man är lite stressad och ska någonstanns och i dag var inget undantag...i 1,5 timma... hua...och inte nog med det så på morgonen var Leandros skor borta... heeelt borta... jag rotade runt i hysteri överallt...men puts väck. Kl slog 7.57 och skolbussen skulle vara här...Leandro fick ta på sig smutsiga helt opassande skor, han lunkade sorgset iväg till bussen..men av en slump så tittade jag bakom skåpet tvn står på och självklart så låg skorna där... daaaah ..va fasen gör skorna där av alla ställen. Jag ropade tillbaka Leandro och sedan hann vi precis till skolbussen och han hoppade på.
Sprang tillbaka och kastade ihop ett Tack kort till fröken på 5 min sedan var det dags att packa in lillan i vagnen och gå....men då va hemma nyckeln borta...total panik för jag måste springa till skolan normalt tar det 20-30 min längst 70 vägen och kl 8.15 ringde fröken för Leandro var orolig att jag inte skulle hitta. MajGad..stresssss Tillslut fick jag lämna huset i total kaos då jag vänt upp och ner på alla väskor och allt som nyckeln kunde ha varit i lämna huset olåst och la benen på ryggen och sprang som en flåsande gasell mot skolavslutningen...halv blundandes...då solen lös mig rätt i ögonen.. svettig och mysig var man med blodsmak i munnen när vi rullade in på hembygdgården. Men vi hann, VI HANN :D
Dock såg inte Leandro mig och tittade lite vilset ut bland publiken utan att se mig.
 

Jag som stod uppe på ett högt brunnslock med med en dam från skolan och med kameran i högsta hugg vinkades förgäves... men mellan korttagning och applåder så kände jag mig mäkta stolt över min stora vackra pojke. Är så tacksam över mina barn, helt underbara på så många sätt, trots alla motgångar vår familj har fått gå igenom så ska vi gå hand i hand genom livet och kämpa för att det ska bli så bra det bara kan bli. Och till hösten blir det inte lika hattigt, stressigt och så kommer vi äntligen kunna ha mer rutiner då Mileon också flyttar på heltid till oss då han börjar skolan. Och förhoppningsvis är hans utredning klar så vi får den hjälp som behövs....mer om detta en annan gång...

Men åter till skolavslutningen ;P
Alla barnen var så fina och många härliga nostalgiska sommar sånger.
Och de mest perfekta sommar vädret fick alla barn, helt otroligt efter dessa urdåliga månaderna vi haft med full storm och regn.
Tur att vädergudarna har lite hjärta iaf. Toppen väder vart det ju förra fredagen också då alla studenter gick ut.

När alla sånger var slut så samlades klassen och alla barn gav gåvor och blomster till fröken, vi gav en härlig Hortensia och Tackkort till fröken.

Och precis som jag skulle ta kort på Leandro och Avalinn som slocknade Avalinn.... men det fick bli på min stora kille i stället :)

 
 
 
 
 
 
 
Det är något med mina barn och att balansera på allt som är så vingligt att höns mamman i mig vaknar, men denna gång höll jag tyst och det gick ju bra :)
Som mamma älskar dig hjärtat mitt, min vackra smarta son <3

Vi hittade en liten fuling påväg hem..
 

Och så tittade vi på alla vackra träd..
 

Fick välja glass och så körde vi på ett lite halvklistat leende på de ;-P
 

Lillpropp väl hemma igen <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela