Två toarullar senare..

Publicerad 2013-05-31 19:19:00 i Allmänt,

 
Två toarullar senare och skavsår under näsan fann jag nu bebis rump salva, Så där är jag nu, med en vit hitler musche och känner mig lite sådär halv sexig, speciellt när jag dessutom kollar ner på mina absolut prickiga ben eller snarare blåmärke fläckiga lovely legs :-O Ser inte ut långt ifrån en dalmatin, ok jo mina ben fick sig en avhyvling i dag, känns det bättre? Kanske inte nånstanns..
 
På med långkjol och byebye ses nästa år. Vilken tur att min älskling älskar mig ändå ;)
 
Iaf bortsätt från snurvel kom min kärlek hem med fika bröd så vi fikade och var ute på tomten, senringde Jour telefonen. Back till Stockholm igen... Längtar tills på måndag då Jouren slutar..
 
Blommor kommer blommor går...
I dag slog den Vita syrenen ut påriktigt och blåklinten och aklejan och "hundkexet" så det fick bli en snabb bukett, tänk om ett par år kommer jag kunna ha nya fräscha blommor inne hela sommrarna igenom kanske även höst fast då blir det nog kransar och deco ;D
 
 

Längtar efter våra egna äpplen.

Publicerad 2013-05-31 13:19:31 i Allmänt,

 
Nu har snart äppelträden blommat klart och jag hoppas vi får massor av goda äpplen som vi kan göra allt från äppel chips till äppelmos, äppelmust, färskpressad äppeljuice, äppel kräm, äppelkaka och äppelpaj osvosv på.
 
Vi får se vad som finns om något är att hänga i gran.
 
Tilldess får det bli äpplen från affären
 
.
 
 

Ramen och skåps beslag :)

Publicerad 2013-05-31 12:31:00 i Allmänt,

 
Jag lessnade på skåpet i vardagsrummet som jag målade vitt och gick igång och slipade kanter hit och dit.
Beslagen var i guld först sen svart sen vitt o nu försöker jag få dessa att gå i hop med själv skåpet.
Och eftersom jag nu tagit fram alla färgen den tidigare varit målad i så funkar endast lite brun, rost aktig ton..inte för utmärkande...
 
 
 
Sedan har jag börjat fylla fönsterramarna med saker som jag tycker om som jag hittat från gården och en ask från Tiina <3 Rammen kommer ständigt att vara i förändring känns det som :)
 
 
 
 

Pucko

Publicerad 2013-05-31 12:11:56 i Allmänt,

 
Minou (Mileon) kommer...
-Mamma den här ska heta Pucko
 
- ok shysst
Vart fick han det ifrån?
 
 
 

I dag..

Publicerad 2013-05-30 19:53:00 i Allmänt, Barnen, Gården,

 
Efter frukost så pysslade vi lite, grabbarna klippte och klistrade och gjorde sedan halsband  o armband.
 
Medans grabbarna var fullt upptagna så passade jag på att ge ampelkrukan jag fått av min älskade mamma ett snöre.
 
 
Sedan gick vi ut till snickar verkstaden och grabbarna hade soppvagns rally m störtkrukan på självklart! ;D
 
Hittade ett fönster som kommer bli ram till sovrummet också, håller på att "skava" eller slipa lite på den, ett fönster saknas men det gör iget alls!
 
 
Om jag vart glad när jag gick till vedboden och hittade denna som ska få sig en välförtjänt renovering senare, men först så får den stå i ett litet "rum" jag klippt ut under syrenhäcken .
 
 
 
 
 
 
 
 
-Jalla kom igen nu!!! Va e det för segväxande jag odlar... hehe
 
 
 
På kvällen bakade vi äppelpaj. Kanske ska ge barnen äppelpaj everyday för de vart jätte gulliga mot varann helt plötsligt hehe annars är det katt o råtta lek 24/7 Eller snarare tom & Jerry stuket. Bonk bonk bonk :-O 
-Iiiiaaaooooo
 
 
 

Denna veckan

Publicerad 2013-05-29 18:57:00 i Allmänt, Antikt, Barnen, Gården, Pyssel,

 
 
I måndags fick vi finbesök av Tiina som nannade över här ett par dagar. Barnen börja bli sjuka och myggorna stack som galningar men vi fick iaf ett par mysiga dagar me blomster plock och blomster arrangemang och pyssel, god mat och ned montering av skåp i gästhuset :)
 
 
Spinnrock hjul i trädet, lite hönsnät och jord och mossa, man ser inte mycket nu men det kommer fungera som en ampel med hängande blommor.. Tiina pysslade lite tack fina :) Längtar efter att blommorna ska växa till sig..
 
 
 
Äntligen en tvättlina blir tokig på att ha kläder exakt överallt inne på tork.
Ska leta efter helt vanliga nypor i trä, men detta blir toppen hittills ;D
 
 
Den meningslösa karttavlan som vi inte kan ta bort om vi inte vill tabort typ hela väggen, fick sig en ommålning och ett gammalt trasigt fönster som jag borstade rent och slipa lite lätt på. Och tillsvidare får lite saker vi hittat på gården bo där. Hoppas andarna är glada nu.
 
 
Jag är så sjukt mygg stycken så jag ser ut som en dalmatiner på benen av blåmärken, Samet kom hem med en myggmaskin. Sakke och Samet fixade upp denna.
 
 
efter några minuter såg det ut såhär i behållaren
 
 
Folk säger att det är försent me myggmaskinen nu, men jag hoppas den gör lite nytta iaf den ska hålla för 4000kvm.
 
Inne i gästhuset kör jag på med rökelse som bara den.
 
 
Jag monterade ner 50tals köksskåpet som inte alls hör hemma i ett 1700-tals hus, och bakom skåpet var väggen allt annat är vit och ren. Så jäkla äckligt. Skrubba skrubba och måla vitt sedan kommer det komma upp en hemma gjord hylla och med småkrokar så kaffemuggarna kan hänga där.. men det får välla dröja lite.
 
 
Medan Tiina försökte sova i solen me myggorna så busade killarna i poolen med flytväst.
 
 
De små små jordgubbsplantorna står i blom
 
 
Dessa lilla små och klättrande klättrar på den lille lille trasiga muren vid det lilla lilla potatislandet :)
 
 
Drygt att vi alla är sjuka nu supersnorigt, o hostigt så nu blir det inge mer bada för vi blir friska. :)
Och Dagis har ändå stängt för planeringsdag både torsdag och fredag. Jag vill så gärna vara i skolan.
Får ta igen det nästa vecka. :C Saknar solan som bara den.
 
Byebye 4 nu...

Stressen tog mina fransar.

Publicerad 2013-05-27 14:02:16 i Allmänt,

 
Jag är så glad för nu har mina fina fransar börja komma tillbaka inte lika många inte lika långa än men bättre än att inte ha några alls även om det gick de med ;)  Jag som förr klippte av mina ögonfransar och noppade bort de längt ut....  jäkla påhitt man haft haha...
 
 

Min kärlek, mitt liv, vi ses..

Publicerad 2013-05-27 12:55:39 i Allmänt,

 
Min kärlek, mitt liv, vi ses om en vecka, känns redan som min jätte björn fattas mig, fattas oss <3
 
Som tur är Kommer världens bästa Tiina hit i dag och lyser upp både gården och tillvaron ;D
Synd är det att resten av gänget inte kan komma ännu eftersom min stora fina Gudson går i skolan. Och lille Gudsonen är sjuk :( Och min Millosh är fullt upptagen med att vara mamma åt grabbsen ;D 
Snart ska ja röva bort er alla ;)
 
  

En rå gammal väska och kök attack.

Publicerad 2013-05-27 12:45:54 i Allmänt,

 
I ett skåp fanns denna väska kommer bli fint att ha som deco, kanske tillome ha en blomma i hehe :)
 
 
 
Har börjat fixa i Gästhuset 95 % är ett virrvar av skit, flugor, kartonger o är inte gästvänligt någonstanns..
Så köket är under attack nu.
 
 
En början..
 
 
 
 

En början, ett rum, ett gästhus

Publicerad 2013-05-27 10:42:22 i Allmänt,

 
Efter ett mjölksyre skrubbande fick jag bort den gröna färgen.
 
 
 
 
I väntan på att skåpet ska torka.
 
 
 
 
Långt ifrån klart med snart har gästhuset ett bord ;D
 
 
Både vanlig Mynta och Chocklad Mynta på tork.
 
 
 

Grym dag, massor gjort massor kvar.

Publicerad 2013-05-26 01:24:10 i Allmänt,

I dag vaknade ja vi 7, Samet var redan ute på gårn och fixade med vattenslangarna, kaffet stod klart nere i köket, sol ute. Kan inte bli så mycket bättre.
Jag slängde på mig en klänning och träskor och tog en kopp kaffe, ställde den på räcket och sedan greppa tag i skottkärran och lassa på ogräs :) 
Efter det så gick jag till gästhuset och började torka av skåpen i köket, Samet körde med trimmern utanför så jag passade på att plocka två blombuketter eftersom havet av blommor ska klippas bort då det mesta växter helt vilt på just gräsmattan :)  Vi lämnade en snutt förra veckan när vi klippte gräset, den ser ut så här nu.
 
 
Sedan vart jag jagad av denna, som en femma ja skämtar inte.
Han fick sig en fet känga iaf.
 
 
Sedan så har jag gett nytt liv i dessa.
Med hjälp av lite vatten stålull och en jäkla massa mjölksyra så har jag fixat bort den djup deprimerande mossfärgen ;P
 
 
Får väl slänga upp en bild i morgon. har även målat ett bord och ett skåp. Jag har hammrat och sågat lister o målat efter och sedan  och monterat av alla handtag på skåpsluckorna och börjat måla dessa och sedan har jag målat en spegel och en pall (eller var det nu är) Den ska iaf användas att ställa krukor på.
 
Vi tog en kort promenad i myggland. Finns massa coola ting 5 min här ifrån.  Får ta med kameran nån gång när jag hittar objektivet som fortfarande är borta :( Fotar fortfarande bara med mobilen........ :/
 
När vi kom hem håll jag på med att lägga en "mur" snarare en "stenring" runt syrentunneln jag gjort. Ska plantera runt om så att det inte är så tomt längst ner :) 
 
Nä nu måste jag sova, längtar efter i morgon. Våra älskade små monster kommer hem, som vi har längtat, sjukt lungt här när killarna är i stockholm. Helt tomt faktiskt. 
 
Så en dag i full fart,  just like i like it :)
 
Natti <3
 
 

Denna fredag..

Publicerad 2013-05-24 18:58:00 i Allmänt, Gården, Pyssel, Skolan,

 
På väg till skolan så gottade jag mig i helt fantastiska danska Jeanne ´d Arc Living Magasinet.
My GOOOD va jag älskar allt jag ser. Mina ögon är som en svamp och mina tankar bara försvinner bort och man vill typ åka till närmaste färg butik och göra sluta på sista slantarna på massor av färg. Och förvandla de 50 möblerna som bara står i föråden och ruttnar bort. och de 40 stolarna på vinden som inte sett ljus på allderless påtok fr många år. Och helt plötsligt har man nästan missat busshållsplatsen till skolan, så man får kasta sig ur bussen som i en panikfylld dimma ;) Skapa är min drog här i livet, min familj lika så.  
 
 
 
Jag ÄLSKAR vita blommor skulle kunna ha endast en hel trädgård med vita blommor!
 
 
 
Nu har jag smackat på Vit hammarlack färg, och det var juh lättare sagt än gjort, men nu är det gjort! :)
 
 
Detta är som godis för mig, önskar jag fick vara i skolan när jag vill, alltid skulle skapa tills blåsfyllda händer är ett faktum hehe
 
 
 
Ett nytt projekt:
 
Gissa vad det ska bli... 
 
 
Min fina klasskompis Ida har världens finaste lilla mini häst. Jag är helt såld <3
 
 
 
En vit nykomling med en joinande filur. väntade vackert på mig när jag kom hem.
 
 
Träden står i blom, det är helt underbart vackert!
 

Är ni avundsjuka?

Publicerad 2013-05-20 00:42:00 i Allmänt,

Många har sagt att ni är avis att vi stannade upp och flyttade till "landet" hehe don´t b!!......yet ;D
 
Havla tomten är ett kaooooos.och ett och ett halvt hus me.;P. Men Jag vet exakt hur jag ska lägga upp det, sedan kommer det bli en rejäl "slita i håret" period som börjar nästa sommer eller den har väl redan börjat, fyra skåpbilar me skrot är bort forslade redan ;)
 
Inget är gratis och jag ser ut som en säck potatis fr under brösten och ner och som hulkens mamma på armarna haha... Är ingen hotmama direkt haha jordiga naglar rivmärken här o var efter allt konkande med ris o buskar, blåmärken och skärsår efter spikar. Utseendet är relativt ointressant nu förutom det praktiska att inte ha en kaluffs i ansiktet så en knut på skann eller mössa har varit min style med målar kläder haha kommer väl komma en tid då jag vill se lite till snoffsad ut men det verkar juh inte annat än löjligt om jag ska svira omkring för flugorna som en liten snuffisig brutta. Vårnaglar för mig är inget annat en avklippta naglar som planterar i jorden.
 
Var sak har sin tid och var sak har sin plats. Punkt. Jag har mina tankar hur jag vill ha det sen får man inte titta på det som är nu, då skulle man fastna och tappa all lust. Utan vi får se det hela som en lång process och att drivkraften ändå måste finnas och se hur man vill ha "slut" målet o det är att ha massor av olika rum i trädgården som jag tidigare sagt. Rum för olika känslor och ändamål och för olika klockslag på dygnet, :)
 
Men så här hemst är det nu ;D Vi eldas som tusan här med såååå mycket gammalt skit som blivit lämnat i åratal. ( O nej ingen liten igelkott bodde där) :) vi kolla innan.
 
 
 
 
 
 
Här har jag rensat och sågat ner massor av träd. Uppe vid sjön eller "klappar gruvan" som den kallas här i byggden. Förr tvättade kvinnorna kläder här.  Och den framtida gången upp på berget bakom Leandro och bort.
 
 
Här har jag börjat jämna ut marken och mer behövs och så ska det bli en mur här senare och en gång
 
 
Här är gången ner från sjön, kommer att göra en riktig sten "trappa" om några år
 
Från sjön är det relativt rakt till toppen på berget (varphögen) Så sjön ligger rätt högt upp konstigt nog.
 
 
 
Sen har vi något åt som håller på som en löpeld lite här och var......och tar försig som ett hav och det är det jäkla kishkol eller kvickrot eller va tusan det är..... Nästa år ska det bli slakt på detta, som för vissa är mat, för mig hat ;P
 
 
 
Och sedan har vi detta också kan ni se växthuset och allt det vackra? haha
Så här ser ni vad jag har att sätta klorna i nästan övermänskligt mycket ;P
Men visst ska det bli växthus men inte i år ;D
 
 
 
 
 
 
 
 

Dagarna går och går.

Publicerad 2013-05-19 01:06:00 i Allmänt,

Dagarna går och går och jag spinner på från morgon till kväll om inte i skolan så är det långpromenad med barnen och sen är det full fart tills man bara vill hoppa i säng och sova, och inte finns det en gnutta ork att sitta framför varken datan eller nått annat.
Där av inga uppdat. Sen rätt vare är blir det ett uppläggs rally.
 
Jag går på min svets utbildning 2,5 dag/v och nu har flera röda dagar fallit på de dagar jag min utbildning är vilken är otroligt jobbigt. Vill verkligen inte missa en minut av skolan jag älskar hantverk av alla slag, att få arbeta med mina händer är frihet för mig, att få skapa. hur vida mina stackars händer än tar stryk nu och det är ett jäkla plåstrande eftersom jag böjer allt jag klippt ut för hand eftersom de hanskar jag har är för en man hand och mina fingrar slutar på hälften, det är lite som att treva i mörker me de där bjässarna på hehe.
 
Det sista jag nu gjort var att för att inte något barnhuvud ska vara för nyfiket och fastna mellan spjälen så har jag gjort lite franska liljor och lite skruvar. Nästa vecka hoppas jag att den ska vara klar.
Läraren ville att den ska vara med i Bruksbladet det är väl nån skoltidning, ja vet inte. Jag ska måla den vit så den passar till gästhuset iaf :)  
 
 
 
 
Den här kroken har en klasskompis gjort till när han jagar, så alla gör vad de vill vilket är toppen
 
    

Vår lilla livsbubbla

Publicerad 2013-05-18 22:57:00 i Allmänt,

  
Ja tycker att det e så lustigt att folk tittar in i vår lilla livsbubbla där inte mycket händer än mer än här på gården. För det är lite så det är, jag fotar nästan samma saker och det blir bara dåligkvalitutta bilder med mobilen som jag kör ner i gräset hehe då objektivet är nowhere to b found. ;) Just nu blir det väldigt mycket blommor mest för att kunna titta tillbaka och se vart och vad det finns att skapa med och flytta runt något annat år :D
 
 
Och när de dagar då det inte känns som vi gjort nått här på gården kommer fr man blir hemma blind fort, Jag såg inte ens alla färgburkar o kassar med renoverings saker och verktyg som står ovanför trappan i det halvklara rummet på övervåningen som typ det fattas en vägg och lite hejsanhoppsan.... ja allt de ser man inte förän man ska få besök och upptäcker att det ser förhemst ut haha Innan så har man rantat ner utan att ens bry sig. 
 
I dag fick första helklippningen av vår "mossmatta" äga rum, så Leandro fick fritt springa och plocka blommor eftersom de nån timma senare skulle ligga strimmlade i bak på en av behållarna på gräsklipparen.
 
 
 Vi har massor av olika härliga blomster som växer.....tyvärr växer det mesta mest just på gräsmattan så man får väl kämpa med att få blommorna dit de ska.... och de vackra vårblommorna får väl pryda gräsmattan till och från :)
 
Mileon har missat alla många antal gångerna jag sagt att man inte plockar tulpanerna de få vi hade. Japp så då blev det såhär:
 
 
Jo så kan det gå, och japp vi har en enda kvar nu,  va roligt!
 
 
Efter plockning av diverse blommor så var det dags för grabbarna mina att klippa gräsmattan.
Så passade jag på att vattna våra omplanterade rabarber, sedan har vi planterat massor av jordgubbar två olika potatisar, sockerärtor, märj ärtor, gurka, squash, aubergine, diverse färska kryddor (dill, rosmarin,timjan, osv o lite indiska kryddor vi trykte ner i baljan), citrongräs, chockladmynta som ska användas för att göra te, och vanlig mynta självklart som vi använder massor i och sallader osv, om jag bara fick ryck att få bort all torkad gräs och jord nere vid bergsfoten så har vi rödbetor o morötter osv som väntar på att bli i slängda i backen, sen har vi massor av olika bärbuskar och äpplen lite så..... längtar efter att ha strukturerade odlingar och växthus osv va gött det kommer att bli...Och fri gåeende hönor .
Det är en jäkla bit dit och mycket mycket extremt mycket jobb. Men min glöd finns och känner jag mig själv rätt så är det fixat på ett par år, tre kanske ;P
 
 
 
 
Ärtorna är på G nu i sina gammla byrålådor :)
 
 
Och dillen har börjat kika fram :)
 
 
Nu smäller det snart till i syrenen. Jag älskar syrener de doftar och är vackra det jag inte gillar är alllllllla små skott det sjuter upp ifrån backen fy sören ja jobbigt det är att få bort. :) på lilla syren busken utanför fönstret tror jag får vita blommor ;) vi får se :)
 
 
Läääängtar efter äppelblommorna, men snart snart så :) Måste köpa körsbärsträd, de är också så vackra :)
 
 
Sedan var det äntligen dags att fixa poolen som legat i "todo soon listan" 
Barnen var inte sena med att busa i det verkligen iskalla vattnet så dagen har varit vatten lek för nästan hela slanten för grabbsen i dag 
 
 
"Love is in the air"
Det som skulle bli allt annat än fint i dag, mulet och regn var lovat och det blev klarblå himmel och ett hjärte moln gled förbi, riktigt hett och härligt idag
 
 
Marley var ganska nöjd efter att jag tagit bort en feting bakom örat, om det är ett djur utan mening så är det dessa jäkla äckel fästingar, Leandro fick sin första igår.... fästingspruta nästa !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen så eldade vi, börjar bli vardag med brasor så det är en never ending story på kvistar och löv.
Killarna spelade fotboll och jag smög runt och inspekterade gården som vanligt ;)
 
 

LantbruksMuseét

Publicerad 2013-05-14 17:08:00 i Allmänt,

 
 
I väntan på den alltid sena gula bussen :)
 
 
väl framme ...
 
 
Vi fann massor som vi har hemma som vi fått med köpet av gården. Jätte roligt ;D
 
 
I dag var det IS IS kallt ute och regnade och när vi kom till busstationen så var den nästan 2 timmar innan bussen gick, så vi tog en fika i värmen :)
 
 
 
 
Sedan gick vi till en secondhand butik och handlade en charmig gammal bok jag läste
för killarna och en 92 årig gammal dam på busshållsplatsen som vi också hjälpte med matkassarna sedan .
 
Efter att vi kom hem så vart dagen inte vidare trevlig då Mileon den lilla marodören ritade med bläck på halva bordet och på halva sidan på våran vita fotölj. Och vi som håller bort pennor, men den lilla har gått i Samets jobb byxor och hittade en rackare iaf :)
 
Barn är det bästa som finns samtidigt är de bäst på att få mamma nervsjuk och hyperventilerande hehe  ;P
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag sviker i dag igen

Publicerad 2013-05-13 22:20:41 i Allmänt,

De senaste dagarna har jag slitit tills att de börjar  mörkna, har gått in duscha, och stupat i säng för att två dagar i rad vakna vid 2-3 tiden och varit klarvaken.... Ja är jätte trött stog och skrubba poolens botten så nu känner jag mig som en slak gräslök. Bilderna från de senaste dagarna får ja ta när jag har en stund över. ;) ingen vila ingen ro!  Äppelträden vecklar snart ut sinà blad ;)
   
      Puss och natti natt och dröm söta drömmar. 

Tack världens bästa föräldrar <3

Publicerad 2013-05-12 10:33:00 i Allmänt,

I går var mina högt älskade föräldrar här och hjälpte till massor!
De kom med ett släp av jord, och jordgubbsplantor för en hel armé! Och två sorters sättppoatis, en tidig och en sen.
 
 
Så här igenväxt va "mini landet"nu när vi började.
 
 
 
 
 
Mileon gillade mest att leka i morfars o mormors bil.
 
 
Där vi i framtiden kommer odla är nu ris o ris och en cirkus med skit som måste rensas innan det ens går att se vilken yta som finns och jag kan rita upp en bild och göra en plan, hönshuset ska vara där även om jag vill ha frigående höns på gården så måste jag stänga in de på natten då det finns både Lo, Räv och Varg här :)
 
 
 
 
Tills vidare blir detta toppen ;)
 
 
Vi hittade en jätte söt bebis ödla.
 
 
Sen in och tvätta händerna för fika.
 
 
Mamma började med att spilla ut kaffet och sätta sig på min biskvi i påsen ;P
Sådan mor sådan dotter hehe eller vad säger du mor? ;D
 
 
 
Efter det så åkte vår "vinterdörr" ut. Den sitter mellan hallen och köket på vintern eftersom vi har frost inne :-O
 
 
Medans min älskade pappa köre med röjsågen bakom piccolina och buskarna vid båthuset så kom vår fina granne över och hjälpte oss att få ner 7 15-20 meter höga trädträd som stod illa till.
Grymt bra jobbat!!! Inga hus delades på mitten och ingen vart mosad ;D
Tack så väldigt mycket! Nu blir det jäkligt mycket att såga upp vi får ta det när orken finnes.
Fint med vet blir det iaf ;)
 
 
Grabbarna tittade på med spänning ;D
 
 
Ett JÄTTE TACK @)--)---------
Till ALLA inblandade som hjälpt oss i dag. Fan va ni är bra <3
 
 
 
 
 
 
 

Skoskåp todo today :)

Publicerad 2013-05-12 10:04:00 i Allmänt, Fynd, Renovering,

I dag ska jag ta mig an ett gammalt skoskåp som fanns i Piccolina när vi köpte det.
Ett gammalt Ikea skoskåp. Som vanligt försöker vi ge de gamla nyttliv, och inte köpa nytt om det inte krävs.
Vi har allt förmånga små skor och allt för liten plats. Och som det är i dag blir det ett ständigt kaos innanför dörren så man varken kommer in eller ut eller upp förtrappan då husets hallplanlösning är mega korkad.
Går inte att hålla det rent, eller rent och rent man kanske inte vill ha jord över hela golvet iaf ;P
 
 
 
Har släppt tyglarna en hel del sedan vi flyttade hit, Man renoverar hit o dit och går in och ut, känns nästan att det är korkat att damsuga golvet varje dag vi är juh ute mer än inne. Äckligt?  näää kanske rent av nyttigt. Vi är formade att "överstäda" vi städar bort de bra bakterierna också, har fått för mig att allergin ökar juh mer sterilt vi lever.  
 
Vart inte hundra, alla små skor är nu gömda ;D
 
 
 
 
 
 
Köpte lite gammalt matsilver för ettpar tior, lite pust och är nu super fina ;) Vill försöka hitta flera lika av dessa.
Om någon ser nånstanns säg till det tillhör inte varann men vill ha de så ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Soooooom jag längtar efter bebis <3

Publicerad 2013-05-11 09:48:10 i Allmänt,

Jag lääääängtar efter att ha en liten plutt igen, jag saknar bebisdoften och bebis gnylet. Att ha en av de tre alltid hemma när pojkarna är veckan borta, huset blir inte lika tomt då.
Den som väntar på nått gått väntar aldrig förlänge ;)
Har vi kämpat i 14 månader så spelar 14 månader till ingen roll ;)  Vågar inte tänka på att vi kanske kanske redan väntar.....  men faktum är att jag nästan räknar med tant röd....och tänker inte tänka för mycket och vara lycklig i nuet :)
 
Här är jag med Leandro när han var 3,5 månad ;D
 
 
 

Gott o blandat av fredagen :)

Publicerad 2013-05-10 21:32:00 i Allmänt,

 
 
Först till AJ! Repet som vira in sig i hjulet på gräsklippar traktorn härrom dagen och filade bort huden gjorde detta fina märke lite under höftbenet från fram till bak hehe. Det läker nog snart och Jag den stora nybörjaren har lärt mig en läxa ;P
 
 
 
Inväntan på regnet då nån av missarna lagt ett mycket otrevligt sprut i Sams toffel! I ain´t gonna do this shit!
 
 
 
Ogräs eller ej, ganska vacker ändå tycker jag :) Önskar dock att den var vit. Skulle kunna ha en hel trädgård med helgrönt och vita blommor. Än har jag inte hunnit sätta min prägel på vår gård :)
 
 
Nu har det kommit upp fler av denna sötsak ;)
 
 
Första gräsklipps testet, den funkar bra. Mileon är glad i hågen när han fick köra runt själv eller styr snarare ;)
 
 
Hatkärlek för dessa. De bits, gör ont och lyckas alltid bygga bo på fel ställe. Men det är fantastiskt hur väl uppbyggt myrornas samhällen är. ;D
 
 
I skogen som jag rensat och rensat har det kommit upp en ny typ av skog, en skog av liljekonvaljer. Längtar efter att de ska slå ut.
 
 
 
Så söta små.
 
 
Här är min skugga hon springer alltid glatt bredvid och tycks alltid vilja bli klappan hon är nästan för mycket. Vår lilla tjej som är grym på sitt jobb här att fånga möss.
 
 
Här är kärleksparet
 
Ayla påminner rätt mycket om mig, Hon kan vara värsta damen stunden senare är jag full av jord och rafsa bland plantorna haha..
 
 
 
 
Snart är mitt flätade tak helt mörkgrönt och förhoppningsvis fylld av blommor :)
 
 
I sommar ska jag fixa denna som jag hittade, den gungar så fint.
 
 
Grabbarna njuter av det första sommar dagarna, invigning av gräsmattan med en brottningsmatch.
 
 
 
Sedan lite fotboll som alltid slutar med att Mileon skriker och kastar sig på gräset :)
 
 
 
Detta är vad jag tampas med överallt! vill få bort huuuuur gör man???
 
Snart brister mina älskade ormbunkar!
 
 
Kvälls snigeljakten är i fullgång!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dagar och veckorna rusar förbi...en uppsjö av sjukhistorier

Publicerad 2013-05-09 22:24:00 i Allmänt,

Jag hinner inte vakna förän det är dags att lägga sig känns det som. Om en vecka ska våra små älsklingar till Libanon till Libanon och hälsa på farmor och hela släkten där. Ont i magen har jag eftersom det är lite oroligt här o var dock inte dit de ska. Men det känns jobbigt iaf.
Och sedan har Leandro en knöl i bröstet som ska röntgas på torsdag och det är så vidrigt läskigt och jag hoppas att det inte är vad jag hoppas det inte är. Många sömnlösa nätter. Mammas små skatter, de finaste barnen jag vet, det dyrbaraste i livet. Vill nu bara att det ska bli den 6 aug och röntgen visar att det är ofarligt och att barnen kommer hem lyckliga och rikare både med det arabiska språket och att känna alla där nere bättre o bättre :)
 
Min älskade mormor är hemma från sjukhuset igen efter hjärnblödningen som Kronans läkare i Sundbyberg nästan tog livet av pga av svidande dålig kompetens,  min mormor min finaste mormor.
 
Äntligen har cystan i min äggstock slutat värka och jag hoppas att den nu ska försvinna för här blir inga barn gjorda ;)
 
osvosv......
 
Nä fy bubblan olycka kommer sällan ensam o så är det verkligen... Men jag är så  glad att jag har världens finaste familj, släkt, och riktiga vänner. Som finns och stöttar i ur och skur <3 Kärlek till er alla som förtjänar det, och ni andra också som behöver det ;P
 
 
<3
 
 
 
 

Under gräset.

Publicerad 2013-05-09 16:43:00 i Allmänt,

Undergräset vid kanten av berget och bakom förrådslängan så hittade jag och Leandro ett trasigt 10-12 kvm betonggolv med ränna. Kan man hitta ett bättre planterings ställe? Så toppen! ;) 
Sen är det bara att köra vidare på de spåret o reparera lite här och var :)

Ved, Sparris och Eld och en Mileon i svung.

Publicerad 2013-05-08 23:47:00 i Allmänt,

 
Samet har kämpat med att få bort buskar bakom det mindre bra "ved huset" utan väggar som fanns innan. 
Det var ett himla jobb att hålla snön borta och hålla veden torr vilket är A & O när man endast har vedeldning som uppvärmning. 
Denna har vi tagit bort och byggt upp en ny där buskarna var innan ( 2 meter längre bak) på mitt komando. Och fy bubblan va Sammet har kämpat
Så vi ska handla brädor som jag ska fixa vägg utsidan, och senare även dörrar men vi har börjat redan trava veden som vi fått av våra fina grannar. Vad skulle vi göra utan er <3
 
 
 
Lill shorven, snurra runt runt i hängstolen i äppelträdet, hade nog blivit åksjuk.
 
 
 
 
Var ute och krattade och var inropad att det var mat fick färsksparris till förrätt! Mums <3
 
 
 
På kvällen passade vi på att elda, eller Sam och killarna nöjde sig inte att elda en hög och flytta över från den andra vart efter (som jag hade tänkt) eftersom granen har blivit jätte ledsen och halv bränd bredvid..... Nää då brassar de på båda samtidigt..... jaja män och män ;P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag som älskar skolan men.

Publicerad 2013-05-08 23:38:17 i Allmänt,

 
Jag älskar skolan och vill inte missa en minut, men i flera dagar har jag börja störtblöda i näsan och i morse var inget undantag så jag fegar ur det är som en kran med blod. Jag besparar eleverna från att bli märkta för livet och stannar hemma idag.  ;-S 
 
Gick upp till vår pytte sjö, mycket löv jag vill få bort och ett projekt att få bort onödiga lövträd runt om.
 
Det finns fisk, flera stim av dessa. Det är inte mört de är brunröda ser det ut som och simmar i stim. 
 
 
Fågelbadet eller det gamla handfatet eller va det nu är uppfyllt.
 
 
Detta var nån kompost eller nått, massa hallonbuskar och skräp, trasiga krukor osv.
Jag har grävt och grävt och nu har jag börjat fylla på med grus. Lite oklart vad vi ska göra med den kanske som drivhus då vi har genomskinligt plast tak nytt eller gamla fönster en sak är säker det var inte det lättaste att gräva uroch det ska bli skänt när jag fått i gruset helt :)
 
 
Jag och leandro hittade en gammal halvtrasigt betong gång under mossan, så vi har börjat skrapa fram det, att det är sprikor gör inget alls. 
 
 
En fin liten fjäril landade på de gamla potäterna.
 
 
En sida trasig kaninbur eller var det nu är får i år aggera stöd för sockerärterna när det klättrar upp. Om jag hinner ska jag snickra en egen ;P Sockerärtorna planterades i två gamla lådor.
 
 
En stor myra ranta runt.
 
 
To become.. detta års mini grönsaksland, nästa år blir det nog nere bakom bagar stugan.
Hittills så är bara det planterat Gurka och Squash. Måste grävas upp grävas bort och på med ny jord sen ska det planteras rödbetor, morötter och lite annat :)
 
 
Rönnen håller på att väcka ut sina blad :)
 
 
 

Känner mig amputerad.

Publicerad 2013-05-08 08:06:00 i Allmänt,

 
Objektiven är borta sen i vintras, så jag har kör fota-med-liten-mobil-och kvalitén-och-känslan-sviker-om-man-inte-räddar-bilderna-men-en-redan-fixad-layer-som-jag-också-struntar-i.....;)
 
Måste rafsa runt i de fortfarande ouppackade kartongerna från flytten som "jag-blundat-så-hårt-för-att-det-nästan-försvunnit" hihi        
 
Måste hitta dessa känner mig amputerad, något fattas ;P
 
 

Små och söta pluppar upp

Publicerad 2013-05-07 19:31:00 i Allmänt,

 
Små och söta blommor pluppar upp här och var fler och fler ju mer solen skiner.
Ändå går jag runt hela gården och fixar dagarna i enda och blir överraskad hela tiden. först tänkte jag flytta blommor vartefter det kommer men det är omöjligt det är för många :)
 
 
 
 
En fika i det halvgröna är inte helt fel ;P
 
 
 
 
 
 

Mileon

Publicerad 2013-05-07 10:24:08 i Allmänt,

Mamma mamma ja lillar sån högre än som dig!     - är du törstig älskling?                                        
 -ja.                              

Längtar efter sommar hettan.

Publicerad 2013-05-07 02:00:59 i Allmänt,

 
Denna gamla bild på Mig, Min älsta Son och Min Gudson får mig att längta efter värmen att busa med barnen, vatten krig, hoppa i spridarna, utomhus spel. snart snart <3
 

Stenar.

Publicerad 2013-05-07 01:33:59 i Allmänt,

Här på gården hittar man så coola stenar både på och under jord. Vart dessa kommer ifrån har jag ingen aning om men de kommer  upp här och var o när man krattar och gräver :)
 
 

Glada och galna grabbar och en viss Becca på tramplinen.

Publicerad 2013-05-05 23:39:00 i Allmänt,

 
 
I dag var det ingen vanlig dag i dag är det Douglas 5 års dag, gullunge <3
 
Denna födelsedag spenderades väldigt mycket på Beccas och Kalles trampolin ;P
Jag ("har-mamman") stog där och försökte fånga några kort i mobilen och med hjärtat i halsgropen.
Mileon, Leandro Dogge och Becca var vilda med studseriet :) 
 
 
 
Här becca bus en radda med Nallekort :)
 
 
Tack för den fina tröjan till Mileon <3 
 
Det var ett gäng hattifnattar som raveade loss i bilen påväg hem ;D
 
 
 
Tack för en underbar dag.... puss och Godnatt <3

Syren tunnel

Publicerad 2013-05-04 17:35:00 i Allmänt,

Allt är juh vilt vuxet på tomten så det kommer ta år att få bukt på den jag jobbar från morgon till kväll ändå känns det som att inget händer även om jag vet hur för himla hemst det var när snön smält och allt både trevligt och otrevligt tittade fram. Ja, chock milt sagt. Men iaf den ca 4-5 meter höga syren häcken håller nu sakta men säkert på att bli en "gång" ett blad valv el tunnel typ, är det tänkt iaf. Vi får se det är knopp över allt så jag är lite tidspressad innan det slår ut. Jag binder och iblande flätar in i varandra och hoppas på att det blir som jag tänkt... jag har öppnat upp ett hål på andra sidan så jag ska göra en sten trapp ner på båda sidor och jag håller på att bygga en "stenmur" på andra sidan :) På tisdag måste allt vara ihopknutet annars är det för sent. kanske blir skit fult men man måste leka. Vill ha en busig trädgård juh ;P
 
 
 
 

Skolan

Publicerad 2013-05-03 17:48:00 i Allmänt,

 
 
Ja hopp denna veckan sprang iväg och man förlorade hela onsdagen så det var bara 2 dagar i skolan denna veckan. I dag har det blivit en lås funktion av en numera sammansvetsad halv fransklilja :)
Alla krumelutter är punkt svetsade och det mesta är slipat.(ser lite flammigt ut på dessa ställen)
 Har en del finlir till nästa vecka.
Om det nu är nån skola bland röda dagar och en frånvarande lärare... *hoppas på skola iaf*
Måste fixa "gångjärn" och sedan ska det bli något i de tomma spalterna så inte litet barn trycker in huvudet och fastnar ;)
 
Den ska få svart eller vit färg också med det blir det sista som ska ske iaf. 
 
I dag var det ryskbelägring i klassen hehe nä men det kom in en kvinna jag tror jobbar på skolan och sa att ett par ryskar skulle komma in om det gick bra. A visst sa vi, men det var inte ett "par" typ trettio pers kom in och så skulle jag stå i mitten med min grind blåställ och vintermössa i våren och berätta :-O panik. och vissa fotograferade...mmmmm jag som tycker det är så roligt hehe not!!  Yes box färdigbjudet på mig själv i dag.
 
 
 
 
 
 

Vill inte att dagen ska sluta.

Publicerad 2013-05-02 16:38:00 i Allmänt,


Känns så drygt när skoldagen är slut, vill inte gå hem alls var just uppe i att punkta fast ornamenten eller snirkelsnorkel som jag kallar dessa. Missade bussen, 1 timma till nästa. Läraren missade sin också fick åka med hans vän till stationen där gick en buss till österby iaf. Min älskling plockar upp mig där :). Gjorde en början till en fransk lilja som jag ska göra till en hemligt "grind lås"                                       
                                                    

Påväg till skolan ;D

Publicerad 2013-05-02 08:46:00 i Allmänt,

Ååå som jag längtat och nu sitter jag på bussen påväg till skolan, Samet ska skrutta runt hemma i det fina vädret. Har faktiskt mössa och tjocktröja  i dag. Där är iskallt i skuggan :/.   Men inne i bussen ligger solen på och det är varmt o gott och jag kan inte låtabli att små flina för mig själv  :D                               
   

Dagen till ära

Publicerad 2013-05-01 22:14:00 i Allmänt, Pyssel, Renovering,

Dagen till ära har jag tillbringat med att göra oss ett mini drivhus av ett Fönster, Låda, Planka, Lister, såg, hammare spik och skruv. Handtag och svart och vit färg osv :)
 
Jag hittade ingen låda som passade till någor gammalt fönster som vi hade så jag fick göra fönster ramen större med lister.
Så det var bara att såga till och så använde jag små listspikar. Den var det bara att tuta och köra :)
 
 
 I morgon efter skolan ska jag försöka hitta ett lås till locket eller så täcker jag "låshålet".
Och sedan ska det fyllas av blivande växtligheter :) 
 

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela