😍

Publicerad 2014-06-13 08:32:13 i Allmänt, Barnen,

Äntligen med våra älsklingar.. Saknaden av barnen är så jobbig! Nu är jag hel igen 💗 

I dag ska vi på tillväxt UL 😃

Publicerad 2014-06-13 08:28:55 i Allmänt, Gravid, Sjukhus,

I dag ska vi få se lillan lite fort och se hur hon mullar på sig någon stanna mellan 1900-2200g tror jag hon ska väga iaf 😋 vi får se.. ska jag ta en del prover också. Sedan plocka upp killarna tidigt och bege oss hem till kissemissarna. Ha en underbar dag 💗💗💗💗

Bakluckeloppisen i Östhammar

Publicerad 2014-06-11 07:49:56 i Allmänt, Fynd,

I lördags så var vi på bakluckeloppisen i Östhammar, så underbart väder och hade picknick korgen packad 😃

vi kom hem med lite saker för väldigt lite slantar 😃 
Jag vart såld på denna lilla dockvagn som tog mig tillbaka på en nostalgi resa. Den kostade ett par tior och med lite puts så blev den riktigt fin. Samet var inte lika positiv till köpet 😂 

Sedan fyndade jag lite små virkade dukar, en bålskål, ett fat på fot, krokar, och ett fodral eller liknande 😊








Babybjörn

Publicerad 2014-06-11 07:37:05 i Allmänt, Barnen,

Min kära mamma har sparat babybjörnsele sedan jag var bebis, den kommer jag använda när lillduttan blir några månader 😃 



Inga uppdateringar? 😱😄

Publicerad 2014-06-11 07:07:04 i Allmänt, Fynd, Gården, Pyssel, Renovering,

Halloj alla underbara, veckorna bara springer i väg, och jag tar det inte det minsta lugnt, har inte heller behövt någon lutinus eller adalat sedan ett par dagar efter jag vart utskriven 😃 magen bara växer o växer men jag känner mig fri som en fågel, inte helt smärtfritt men lite smärta är en bagatell mot "sängläge" i 5 månader 😃😃😃 för en vecka sedan så  satte jag igång att tömma lilla fd pysselrummet..vi ska ju faktiskt få en liten bebis om några veckor 😊😊😊 


sedan sedan har jag plastat ytterväggen o taket med åldersbeständig plats, och sedan har jag gipsat 


och även satt upp en vågrätt spont på vägg o tak. 


Och kvistlackat 2 vändor o mannen har fått måla.  
Och i gårkväll kunde vi bära in spjälsängen jag målat om. 


Jag har fått komprimera mina pyssel saker barnen har fått in en hel del pennor, kritor osv och jag har börjat sortera och delat upp sy tillbehör/pärlor o smyckes tillbehör/scrapbooking saker/ möbel utsmyckningar så man vet vart man har saker och ting när man ska ha det.

Pyssel kistan har nu fått bli skötbord för nu. Man kan även sätta skötbordsdelen på spjälsängen men jag vi vill nog inte ha den där 😊


Samet fick fixa eluttaget också för det är något jag inte pillar med. 


 ..började jag även med att måla en byrå som jag ska försöka fästa en spegel på.


Vi får se hur det går. 

Har även gjort en liten garderob till lillduttan av någon gammal möbel. 


Och sedan klippte jag sönder en gammal gardin o trädde på "gardintråden" som jag skruvat fast. 


Datan är fortfarande urkopplad och det är full rulle från morgon till kväll så jag har bara slängt iväg lite snabba bilder på instagram där vi/jag heter 
( milliosamet ). 

Kattungarna har precis öppnat ögonen, och pappa Marley har blivit kastrerad efter att kommit hem flera gånger med rivmärken o kattbett i huvudet 😞😞😞 hoppas han inte bråkar lika mycket nu efter. Det va de för nu. 😘😃💗

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela