Mina värden har blivit bättre!

Publicerad 2013-12-30 18:17:53 i Allmänt,

I dag så fick jag åka tillbaka till sjukhuset efter 1,5 dag permis hos min mamma och pappa. Fick inte ångest attacker som jag fick på sjukhuset vilket jag var jätte rädd att de skulle smyga sig på framför barnen, tog dock sömnpiller som inte har nån effekt för jag var nog uppe minst 4-5 gånger för att kissa under natten iaf och försök till att tampas med mina restless legs som gör mig galen, vill typ springa som Forest Gump eller va han nu hette, just bara för att jag inte får röra mig mkt :)  idag fick vi vänta 5 timmar på provsvar och att läkaren skulle ha tid. Tur att man inte är nyopererad denna vecka säger jag bara. I dag vägde jag 63,6 kg och var 88cm runt midjan och en förbättring från i går då jag vägde 64,4 och för ett par dagar sedan då jag vägde 67 kg och var 95cm runt om midjan. Så det har varit lugnt med den blodröda vätskan som flyter runt i buken. Så de ser inget behov av att tömma mig mer just nu. De har juh tagit ut runt 2,6 liter hittills. Ärret på magen är skit fult, men vet ni det är bara ytligt skit, och även mitt äpple ska skrumpna ihop en dag. Ju mer som händer i mitt liv ju mer tänker jag på hur vrickat samhället ser ut. Jag fattar inte vad folk försöker uppnå. Om bara de har hälsan, det är en dyrbar gåva. Livet kan ta slut mkt tidigare än man tänkt sig. Så man ska njuta av sitt liv. 

Att vara fångad i sig själv.

Publicerad 2013-12-27 19:21:08 i Allmänt,

Jag är fångad i min sjuka kropp, hela dagarna går åt till att peppa mig själv att detta kommer gå lysande. Men om kvällarna kommer hjärnspökena och våldgästar mina tankar och ångesten är ett faktum... Det är hemst.

Är fortfarande på sjukhus.

Publicerad 2013-12-26 11:27:24 i Allmänt,

Skulle någon komma och fråga mig om de ska gå igenom provrörsbefruktning skulle jag säga nej. Jag trodde aldrig att det var så farligt. Ingen sa något om detta. Och det finns mkt lite kunskap om vad detta är. Ingen kan nästan säga nånting mer att det är ett väldigt farligt tillstånd och att det kan bli livshotande. De senaste dagarna så har jag har sådan stor dödsångest att jag varit tvungen att ta piller för att mildra den paniken inom mig. Jag har ett mål att komma hem!  Komma hem och bli frisk. De är allt.

Till sjukhus i natt kl 2..

Publicerad 2013-12-22 09:38:38 i Allmänt,

Jag åkte nog hem för tidigt, i natt fick ambulans utan blåljus köra mig tillsjukhus igen magen är så spänd så spänd känns som man får en rejäl sammandragning när man är höggravid och ätit 5 tallrikar mat så det sitter i halsen och det släpper aldrig. Jag har gått upp 8 cm i bukomfång sedan jag lämnade sjukhuset i fredags och det är utöver de 15 cm extra sen förra måndagen (innan op) det är vätska som ligger lite här o var.       Saknar mina barn så jag går sönder, skulle få hem älsklingarna i dag, men nu ligger jag här igen.. Och hoppas det vänder. 

Önskar ja hade morfin hemma.

Publicerad 2013-12-21 19:16:55 i Allmänt,

Såååååå fy bövelen ont, man vänjer sig vid nån typ av smärta men alltså....., morfin hade ja inte tackat nej till. Ligger ner till 95 % av dygnen och när den ynka smärtlindring vi har hemma kickat igång så försöker jag som nu sitta , andas djupa andetag och sysselsätta mig och uthärda, som nu. Trodde inte att det skulle göra såhär ont, iaf inte så många dygn efteråt. Skulle haft fullt upp med gravid krämpor som det var, så som förstoppning, och kräkningar. Nu får jag fasen bli bra, har inte tid med detta. Saknar Leandro o Mileon så mitt hjärta brister. 

Är för tillfället hemma igen..

Publicerad 2013-12-21 12:40:00 i Allmänt,

 
 
 
Är för tillfället hemma igen efter legat på sjukhus en dryg vecka. Har inte mycket ork att skriva då smärtorna efter operationen är fruktansvärda o illamåendet av graviditeten är som man är magsjuk och tittar jag på mobilen förmycket vill jag kräkas. När jag kom hem luktade huset så illa, chokladen i asken tar upp ett rum, parfymen på min älskade kan jag inte stå ut med, har svårt att vilja äta något, samarin, kött soppa och 
 
fruktsallad på burk är det jag kan tänka mig av nån anledning. Känns som näsan kan lukta vad som finns i skafferiet även om jag är i ett annat rum.  Nu måste jag ta fragminsprutor till slutet av januari så jag inte får blodproppar. Får skriva mer sedan, och när jag mår bättre så kommer en anmälan göras då detta inte hade hänt om inte fertilitets kliniken felat i sitt jobb!!! Då inte behandlingen ens skulle ägt rum så vi tydligen vart spontan gravida innan. Sitter med apelsinstora ägg stockar som far runt med extremt mycket ägg som de inte kan plocka bort, risk för att bli av med mina äggstockar och ledare om de viker sig, jag har vätska i buken och gått upp med det 6-7 kg på några dagar. De fick tömma en del vätska ( en liter) i en av "vätske fickorna" från bakom min livmoder, men är så utspänd om magen fr bäckenet och upp under brösten att skinnet känns som det ska spricka, och andningen är svår.  Även all gas det sprutade in i buken under den första operationen skapar ett förjävligt tryck och det första dagarna kunde jag bara mini andas vilket ledde till lite vätska i lungorna men inte så farligt. Jag är extremt oroad för vårt foster som i dag är v 8+5 efter en noggran kontroll i går.  En glädje fick jag se i går på tv då en av mina två bästa killkompisar och barndoms kompisar fick ta emot svenska hjältar pris.
 
 Johan Matti du är en sann skyddsängel och har alltid varit, blev så stolt att tårarna rann och jag glömde bort min smärta för en stund <3 Du och Jocke bär jag med mig alltid även om det går år då vi inte ses!! Ni är mina storebröder jag aldrig fick ;) älskar er!!! 

Det här en väldigt omtumlande tid.

Publicerad 2013-12-14 18:44:05 i Allmänt,

Just nu händer otroligt mkt i vårt liv, vi vet inte vad vi ska tycka, tänka, mycket oro. Vi får vänta och se vad som händer, jag är tillsvidare mer eller mindre sängliggande. Onsdag tid för kolposkopi.

Morgon brak.

Publicerad 2013-12-09 09:19:11 i Allmänt,

Det var inte igår jag åkte tåg, blev ingen mysig upplevelse då det luktar brakskit i hela vagnen . "Upp"tåget fick tummen ner denna odörfyllda färd :)
 

Brrrr vill inte gå upp...

Publicerad 2013-12-09 06:21:44 i Allmänt,

Sov hur dåligt som helst! Mileon vaknade först, han var törstig, ok tillbaka till sängen, började somna in, nä sen var det kissdags vid nästa veva, tillbaka till sängen, sen var det min tur, kissnödig .oO(gaaah) upp o hoppa igen. Tillbaka efter 2 min kommer Leandro in... Så jag tog kudden och Nanna hos killarna för att vakna kl 4.30 och inte kunde jag somna om då, så nu ligger jag i vår säng igen och fryser och vet att jag måste gå upp men jag fryser , vi har bara en-glas fönster som jag dragit åt men en stripe annars öppnas det :/ på ett av två fönster i sovrummet. och det drar in från tak o vägg ikontoret. Så det är minst sagt friskt här inne :) nä nu rackarns måste jag upp ska senare ta blodprov för att kolla status i äggledarna. Började med att ta två sprutor i magen i går och ska göra det i 4 kvällar till. Den andra sprutan var så jobbig man fick nästan pressa den igenom skinnet och den var svår att få in vätskan i magen. Jag tvingade Samet att vara med även om han hatar sprutor han också. Någon måtta. Vilken räkmacka männen åker på när det kommer till att bli fler i familjen. ;P nä nu får jag skutta upp :) ha en fin dag!

Bus i snön :)

Publicerad 2013-12-09 05:39:00 i Allmänt,

I går åkte vi hela familjen i backen eller Nala hon sprang upp och ner som en toka, det såg så roligt ut på vissa ställen kunde Mälaren stå och synas men på gräsmattan är hon 95% under snön :) mobilen var urladdad så det blev bara lite få kort precis innan.
 

Sååå mycket snö :D

Publicerad 2013-12-06 21:47:37 i Allmänt,

Jag fullständigt njuter av att titta ut. Det är såå mysigt flera dm snö om det fortsätter såhär kommer det lätt vara 5 dm på gräsmattan i morgonkväll. I dag har jag och Leandro och Mileon spelat Den försvunna diamanten. Det gick rätt bra till att Mileon vann för då vart han jätte arg och hoppa under bordet. Så jag antar att han missat poängen med spelet, men han är en hejare att knäppa iväg tärningen iaf lilla hjärtat. Skulle börja spela UNO junior men nu fick jag en sådan akut trötthet som jag haft i några dagar nu. I går när jag släpade barnvagn och barn i 1,5 dm nysnö i hela 1h 45 min hem från dagis eftersom hjulen blev "snöbollar"så fick jag sjuk trötthet, ögonen stängdes och jag ville bara lägga mig i snön och sova. Ca 4 ggr hände de.. Jag började med GONAL-F P sprutorna i onsdags och jag tror det är efter dessa jag fått akut trötthet. Kollade biverkningar stod inget om d men jag brukar inte ofta vara trött mitt på dagen.  Va min mage ser ut efter sprutorna helt blåmärkt från första sticket, i går gick det bättre men det känns fortfarande lite som att man ska sticka in en gaffel i ögat. Alltså helt fel!! Och jag har sprut fobi.. Eller nu är det mycket bättre efter att jag fick Mileon men iaf. Att ta på sig själv är aldrig roligt. En djup bugning till alla med diabetes osv.  Jag vet ju att jag ska ta sprutor till de att mina ägg blir mogna så de kan gå in och plocka ut de som blir. Så jag ser ljuset i slutet av tunneln iaf. Nu ska jag hämta in katterna igen så vi alla kan sova gott. God natt alla fina. 

Alunda julmarknad

Publicerad 2013-12-01 16:33:27 i Allmänt,

Det fanns två stackars getter två hästar och en storm. Tack å hej, nu åker och köper en gran till lekrummet istället :) 

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela