Fotboll i Alunda och sen sommar dopp :)

Publicerad 2015-08-29 22:21:00 i Allmänt,

 
 
I dag gick jag upp tidigt duschade och packade inför fotbollen i Alunda.
Kl 8 så åkte Samet och köpte bröd och en massa gott pålägg och fixade picknick smörgåsar att ha med.
Så kl 9 var det samling vid IP sedan for vi iväg till Alunda.
Vi är experter på att glömma något och denna gång var det picknick filt och extra fotboll, men vi hade med en liten stol till Mileon iaf ;)
 
Leandro spelar med -07orna fast han är -08a själv och i dag spelade de mot -06orna.
De vann 2 macher och förlorade 1.
Grymt duktiga grabbar måste jag säga. Jag står för fotograferingen av laget som sedan läggs ut på deras bilder på Laget.se Det är för skojs skull och för att alla föräldrar kanske inte har kamera med osv, så finns det lite bilder att spara.
 
Lillebror Mileon älskar fotboll så det har peppar peppar funkat rätt ok att ha med honom även om det alltid är en kamp innan vi kommer iväg för att han tycker det är orättvist att bara Leandro får spela. Eller så är det skorna som inte är bra eller så är det utbrott för att man ber honom kissa innan vi åker eller vad som helst..det är alltid något och så ska det skrikas i högan sky och kastas skor saker eller smälla i dörrar eller springa och gömma sig så vi inte kommer i väg eller gömma nyckeln eller ja typ kan ta 2 timmar innan vi till sist sitter med dunkande tinningar och lökringar i armhålorna. Typ som en trotsig 3 åring fast han är 6.. han är nog den charmigaste ungen jag träffat också, när han lägger den sidan till. Och han har humor till 1000 och hittar på de mest konstiga saker som får hjärtat att hoppa ur kroppen x antal gånger per dag. Livet med min älskade lilla vilde är som en bergodalbana dagarna i enda eller ja han är lite som Taz den där tecknade figuren.. Hoppas intresset för fotbollen håller i sig och han kan tygla sina humörsvängningar för då kan lill grabben gå hur långt som helst både i skolan och på annat <3  
 
 
Nåväl efter fotbollen så åkte vi till stranden. Vi har ett favvo ställe väldigt långgrunt (lite väl grunt dock) där man kan grilla och killarna kan spela boll. Leandro kan smyga efter fiskar vid vassen, Avalinn kan sitta och bada och Mileon kan rusa runt. Dock är det så grunt så när fisken Mileon ska spring och kasta sig och  "dyka" så är det så grunt att man skrapar i botten och det är inte så roligt. Men men ett skrubbsår hit och dit spelar ingen roll men skulle det ligga en sten så är det värre. 
Vi ska försöka ta alla väder tillfällen som ges att bada innan det blir allt för kyligt, även om vi har utflykter året om i ur o skur :) Och komma bort från hemmet om möjligt.
 
 
Grabbarna grus är matglada rackare och äter som vuxna män, men de syns inte någonstans tecken på överaktiva kids möjligt ;-P
 
 
 
 
Eftersom jag alltid är den som fotar så har jag aldrig bilder på mig själv med barnen men nu bad jag Samet ta några kort medans jag badade Avalinn. Och trots våra ruffsiga frisyrer så fick jag känslan av det mysiga vi känner när vi är ute. Vår familj mår som bäst i skog och natur.
 
 
 
 
Avalinn är jordens snällaste lilla tjej hon liksom bara finns och är helt ljuvlig. Hon ska skrika och hitta på hyss men trots allt är dagarna med henne är som balsam för själen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2015-08-31 16:24:51

som vanligt helt underbara bilder.

Svar: Tack fina Johanna <3
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela