Ta bort livmodern?

Publicerad 2014-01-27 04:57:22 i Allmänt,

Ja i natt har jag inte kunnat sova då jag legat och tänkt på cellförändringar osv med tanke på att jag ska ta cellprov om ca 2 veckor. Känner mig dock lugnare nu när jag läst på ang cellförändringar och graviditet :) har inte vågat googla innan, men nu är jag glad att jag gjorde det. Våran önskan är att få ett barn till men allra helst två och då utan den hemska ivf'n som vi uppenbarligen klarade oss utan.  Men efter så tror jag minsann att jag vill ta bort livmodern.  Jag har nästan bestämt mig, ska forska lite mer... Skulle då rakt inte känna mig som mindre kvinna för det iaf! Snarare tvärt om! Är så säker på min kvinnlighet så att tabort denna skulle inte göra nån skillnad mer än att man slipper mens, mensvärk och skippa risken för canser i den delen som tas bort. Det skulle vara annat om jag skulle operera dit en penis x-D.  Vi får se va det blir.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2014-01-27 19:22:50

Hej gumman. Tänk på att du kan få hormon rubbningar om du tar bort din livmoder. Men du ska absolut göra det som känns bäst för dig kram

Svar: Men man kan behålla äggstockar om de e friska om jag inte uppfattat det hela fel ;) eller jag kanske är ute och cyklar ;D hormonrubbningarna eller klimakteriet dröjer då.. Ja ska först se cellproverna som ska tas.. Så får jag se vilka alternativ jag har :) hoppas ni hela familjen mår toppen <3 många kramar
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela