Halv rakad katt!!!

Publicerad 2014-02-16 17:52:13 i Allmänt,

Är påväg hem med familjen och en halvrakad ayla!! Ni med hånghåriga katter, pälsvård är såååååå viktigt!! innan jag låg på sjukhus så borstade jag henne ca 3-5 gånger i veckan så hon var alltid yvig och fin. När jag hamnade på sjukhus och tiden efter så har jag tyvärr inte tänkt på detta eftersom jag varit sängliggande! På två månader så vart hennes päls katastrof!!! Allså heeeela Aylas underull vart som en hel kaka allså hemst hemst och på två månader!!! Jag känner mig hemsk men jag hade inte en tanke på det..  Hennes hud såg finare ut än jag trodde efter den där blaffan.. Så nu vet man hur sjukt viktigt det är!!! Tänk på de ni med långhåriga djur även om sjukdom drabbar er! Glöm inte att be någon annan sköta pälsen det blir ofrivillig "djurmisshandel" och det gör ont i hjärtat :(((((((

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela