Som vanligt med VC

Publicerad 2013-03-13 13:49:00 i Allmänt,

 
Japp, då har man varit hos "dr". "Snabb sänkan" som de kallar det var 11 så den var bra. hummm..
Hals prov visar inget hummm...  ok.  Allså inte streptokocker A,
Öronen var "fina". 
Jag berättade att jag försöker tryckutjämna för ibland blir balansen skum pga tycket i öronen (vad jag tror)
iaf då smället det till och gör göör ont.
Men hon visste inte va tyckutjämna var. Då fick jag sätta handen för näsan och visa, och förklara att om man dyker får göra samma sak för att jämna ut trycket. Då undrade hon vad vi kallade de i Sverige.
TRYCKUTJÄMNA!
 
Hon sa att jag inte har svullna halsmandlar.
Då var jag tvungen att hoppa in
- Nä det var väl tur det eftersom jag opererat bort dessa!!!
-Aha då kanske de e därför de inte är svullna. sa dr.        thiiitiiing! BINGO gaaaah
 
Fick droppar för ögoninflamationen iaf, TUR! hon kunde lika gärna sagt att jag kanske fått en fluga i ögonen o inte skrivit ut nått.
 
Hon sa dock att min hals va röd men...
Hon måste missat att jag har blåsor i hela halsen, o på flärpen som hänger ner är helt sne m blåsor, och måste suga på bedövande halstabletter även mitt i natten för jag har så ont. 
Feber då jag inte tar alvedon.
Jag är helt hängig i kroppen, har inte lika ork som vanligt. (är överallt och ingen stanns i vanliga fall och har 1000 saker gjorda innan dagen är slut)
,, har värsta trycket inne i huvudet.
Öronen känns exakt som om man har vatten i öronen innan man "skakar ur det".
 
Jag fattar inte vad felet sitter. Hos dr eller proverna?? För jag mår inte bra alls!
Jag går inte frivilligt till dr för att gå hem utan hjälp.... oftast går sånt här bort fort men att dra om kring med det är rätt drygt då jag vill vara som vanligt och jag hoppas inte barnen får tillbaka skiten när de kommer hem på söndag.  
 
Får lite dåligt samvete för jag bräker ut mig skit om dr, hon var snäll och så, men det är lammen i  hagen också!
 
Vägen hem tar 50 min att gå i min takt med tankar om allt o inget och på objekt längst vägen och det var jätte kallt men såååå vackert! Solen sken och fåglarna kvittrade glatt och då blev jag glad o varm i själen igen. Ska bli så roligt att se hur landskapet ser ut på våren här och sommaren. Smuts på mobil-linsen hade jag också, ser ut som mystiska planeter på bilderna :)
 
 
 
 
Det här trädet är så vackert synd att det står där det gör ;)
 
 
 
 
Något jag älskar med denna lilla by vi flyttat till är att alla hejar på varandra. Och det passar mig utmärkt eftersom jag glatt hejade på folk i stockholm och de kollade tillbaka som om man vore ett UFO. haha

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-03-17 22:04:55

låter som du åkt på influensan. trycket och plötsliga smärtan i öronen kan komma från tänderna eller naken. Det kan vara att du biter i hop käkarna när du sover. har haft likadant när det varit lite mycket bollar i luften.
kram

Svar: Ja det e nått som inte vill ge sig var hos en annan läkare i dag som också sa att jag har blåsor ner i halsen nu har prover skickats, jag är glad att ögon inflamationen är borta iaf och att barnen är friska ;D Hur är det med dig och barnen? <3
E B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela