Vilken ständig kamp

Publicerad 2013-06-10 10:31:19 i Gården,

Vilken ständig kamp att försöka vara omtyckt av alla. Ja man kan ju få kämpa hela livet enda in i graven. Och när allt kommer omkring så har man inte lär känna sig själv på vägen, eller jo det har man nog men inte de människor runt omkring...... Ja vet inte om det är nutidens sätt i ett ganska konstigt samhälle att försöka upprätthålla en ofta väldigt konstig och omänsklig fasad att allt är bra hela tiden. I livet så stöter vi alla på motgångar, framgångar, nedgångar, medgång, grusgångar, tillgångar jo och var och en sitter med en helt egen gångstil. Jag försöker se ljus (i det negativa) men ofta så ser folk bara det negativa i det man skriver inte det positiva i det negativa. Och sen får man höra att man är otroligt negativ. - Jasså meeen det kanske inte var min åsikt som var den negativa utan den andres sätt att se på de hela! Älskar människor med andra åsikter dels så kan jag lära mig något eftersom jag uppenbarligen inte tänker lika. Vem vet, kanske man rent av ändrar åsikt när man vet grunden till den andres tänk!?!? Jag älskar att vara glad, jag har sjukt mycket energi, jag är aldrig sysslolös. Jag har lärt mig att dansa i regnet OBS ( i regnet) för regnet besöker oss även den mest soliga av dagar. Eller besöker regnet någon annan medan jag dansar i solsken o tvärtom. Jag har för länge sedan förstått att jag kanske inte tänker som slaviskt samhället försöker få oss alla att tänka och vara. Ja som marionett dockor som hänger i trådar under samhällets styrning och gör ett dödsliknande ryck närsom det passar. Jag tycker samhället är sjukt, kan inte komma ifrån det. Jag tycker o tänker inte som de flesta. Men fasen vad jag älskar mig själv för den jag är, med fel och brister för det har vi alla hur än välspackade liv vi sitter med. Jag är inte rädd för att vara ogillad, för jag faktiskt skiter fullständigt i de människor som skulle känna så. Jag vill inte ha tusen folk omkring mig jag vill ha några få som älskar mig och mitt sätt att vara även om åsikter är delade. Det ytliga samhället är så ytligt att det ytliga fasaderna som är så upp putsade och fina döljer de ruttnande innerväggarna. Vet inte om ni renoverat ett hus/ lägenhet/ stol ja what ever i dåligt skick. Tror ni där ute på fullaste allvar att ett lager med färg gör saker i toppskick? Att gå tillbotten med problemet är lösningen på det mesta. Eller så kan man göra som dr skriva ut lite antidepressiva. Fan svenska folket ta er i kragen, gå inte på allt! Att känna lycka i sig själv är att gå tillbotten vem man är rensa ut o finna det som man själv vill ha ut av sitt egna liv, inte vad andra har för förväntningar på dig, eller tycker du ska tänka och tycka. Då hade vi alla stått på samma kaj, väntat på samma båt, mot samma mål o så går det inte till. För dessa har sitt egna liv och egna mål att kämpa för ;) nä nu ska jag till skolan får ta och skriva av mig mer sedan. Ha en fin dag eller en skit dag för det finns dagar av båda sorterna ;)

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-06-10 18:08:20

Jag håller fullständigt med dig älskling. Har också kommit på med åren att jag inte bryr mig så mycket om vad folk tycker om mig. Jag vet själv vad jag står för och behöver inte bekräftelse I det. Jag har många inte så bra sidor men jag tror de goda har tagit överhand. Tycker jag själv I alla fall och det räcker. / Älskar dig som du är och vet att vi inte är ense om allt men det är OK. / Kram min älskade dotter från mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela