Min pappa hade rätt ;D

Publicerad 2013-04-15 21:55:00 i Allmänt,

Käken vi hittat bakom snickarverkstaden är mycket gammalt och kommer från en ÄLG ;D Det trodde jag inte i ärlighetens namn.
Vår granne S kom förbi och kollade in fyndet. Tur att man har jägare som har stenkoll som grannar ;) Tack då var fallet löst och avslutat..

I dag trotsade vi vädret och gick ut i regnrusket m gummistövlar och regnkläder :) vi kollade på lite allt möjligt och krattade lite löv, efter en timma så hade rusket krypit in under kläderna och vi gick in åt lunch och gick upp kopplade ihop vattenbanan Leandro fick av mormor o morfar o g.mormor i födelsedags present. Så fortsatte vattenleken inomhus och grabbarna blev rena på köpet. Sedan kröp vi ner under vårat mega täcke och somnade alla tre. Det händer väldigt sällan, men det grå trista vädret tog ut sin rätt på alla oss.
Lagom till att sam kom hem från jobbet så hade jag gått upp och började rensa och tvätta ur kylen. Eftersom vi bara har en halv kyl så blir det till att fixa ett "tetris" liknande system och det blir lätt kaos.
Nu har isen på taket smällt o rasslat hela dagen och störtat ner rätt på backen så det låter som hela taket ska följa med. Det positiva är att Samet nu kunde gå upp och sota för fulla muggar.   
 
I Kväll åt vi årets första majskolv med smör och lite salt, Grabbarna mina tre körde en invigning av fotboll på "gräsmattan".
Nu sover hela familjen utan mamman i huset, i morgon är det en ny dag med några upp nålade "todo" på anslagstavlan. Måtte vädret ge sig, det såg inte så lovande ut dock.
 
Måste få igång scannern och lägga ut en "lapp" här på bloggen som jag lovat en fin kvinna i en butik.
 
Natti natt alla goingar <3
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela