Jag tampas med mina rädslor..

Publicerad 2013-04-05 12:06:00 i Allmänt,

Hur ska jag få bort dess ENORMA spindlar från jordkällarna?????? Här är en mindra av dessa *gåshuuuud*
 

Jag vill typ skrika såfort jag ser dessa 5cm monster...
Svetten rinner längst ryggen och en klump i halsen.
Med mössa och luva har jag trotsat mina hårresande fobier.
Det finns spindlar i "friska hus" har jag hört men faktum är att det ska bort, bara bort och jag vill inte dela dessa med framtida syltburkar, lök och potatis.
Hur tätar jag på bästa sätt??
Nått bruk måste jag la använda..
 
Hittade en helt fantastisk gammal "ryggstol" som en vuxen kan ha på ryggen och lillknodden bak på.
Ska visa sen. ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2013-04-05 12:15:58

Hehe, jag hade sjukt mycket sånna spindlar i min jordkällare också. Hade lite problem att gå in där i början. Fick dock ett ryck nu i vintras då jag ville städa ur den. Först försökte jag elda upp dem direkt på plats, men det enda som hände var att dom hoppade ned på marken och gömde sig. Dom märkte direkt att det blev höjd värme i jordkällaren ^^

Dagen efter var dom tillbaka i taket. Så jag tog en liten plastmugg som jag höll under varje spindel, och pilla ned spindlarna och de äckliga äggpåsarna som ser ut att vara från alienfilmerna. Om man hade lite spindelpåsar i muggen så försökte de inte klättra ut ur muggen utan bara klättra på påsarna.

Och nu på vintern var spindlarna rätt sega så det var inte speciellt svårt att plocka dem ^^

Jag plockade ca 50 spindlar som jag brände på bål.

Svar: Shit Jocke du verkar vara expert hehe Vill du bli min svart jobbare hahahaha Undrar om man kan köra ROT avdrag på en spindeldödare hehehe
Vi i det gamla Posthuset

Postat av: Jocke

Publicerad 2013-04-05 14:45:25

Ja, expert på spindelutrotare ur jordkällare kanske haha ^^ Får skriva till det i mitt CV :P

Svar: Haha det skulle va något :D du skulle bli ihågkommen iaf :)
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela