Inte en lat stund.

Publicerad 2013-04-14 13:07:00 i Allmänt,

 
 
Nu är kl 13 och vi har en lunchbreak, eller jag åt lite annat för grabbarna håller på att grilla hamburgare ute i trädgården.
 
Den senaste veckan har det inte varit en lugn stund. Dels tidigt till skolan och sedan fullt ös när jag kommer hem  tills att ögonen går i kors.
I Torsdags så målade jag om "golvsnutten" ovan trappan till vit. Sedan en vacker dag så blir det till att fixa väggar och tak o dörrar där också :)
 
 
 
och i går vart jag nyfiken vad som fanns under den meningslösa "heltäcknings golvsnutten" bredvid trappen. och det var juh trä med klägg på så det var bara att hämta hyvel och hyvla bort hela skiten. Sedan både handslipade och giraff slipade golvet. och på med kvistlack x2 och sedan första lagret färg.
 
 
 
 
 
Samma veva så opererade jag en förstor sängbotten, som ska vara i den vackra gästsängen, som just nu bor i vardagsrummet och får aggera dagsbädd/"soffa", tills det är dags att fixa gästhuset.  
 
Fick såga av, stympa skiten knipsa bort fjäder efter fjäder skruva fast ytterdelen igen osv. så nu passar madrassen! ;D  Man ska inte göra det lätt för sig! hehe
 
 
 
Och så monterade vi fast tvn på väggen där nere. Tills det är dag att ta ner den igen och börja renovera :)
 
I går var finaste gammel mormor här och mormor och morfar till barnen. Så nu har grabbarna nya hjälmar, när det ska börja köra fyrhjulingen när snön är väck. :)
Vi fikade och damerna var runt i husen och kollade ;)
 
Efter att de åke hem så kom det hela 3 st rådjur som stod under vårat fönster,eller sammanlagt var de 9 st men de andra gick bara förbi.
 
 
Våra fina grannar hade räknat upp till 23 st på samma gång.
De 'r juh så vackra men jag känner det att jag inte vill ha dessa på tomten då de har så sjukt mycket fästingar. så jag måste få upp någon typ av gärdsgård. :)  
 
 
Sedan hade vi en familjekväll Samet och Leandro smet i väg och handlade en massa gott, dip och morötter, chips och mormor o morfar hade lämnat lördags godis till kidsen :)
Helt plötsligt var kl 22 och vi alla gick och knoppade ;D
 
I morse vaknade vi till solsken, vi gick ner kokade ägg och gjorde en jätte fin frukost.
Vid 9 var vi alla ute.
 
 
 
Så började vi elda löv i tunnan vid berget, rättare sagt än gjort efter snö stormen som varit, men vi hittade rätt så torra löv i högarna jag krattade förra veckan.
 
 
Efter det så tog vi en glasspause i solen.
 
 
Samet försökte fixa vår "partner" som har ett sketet däck det gick nog fint, eller jag antar det för han och killarna åkte runt på den lilla snutt på gräsmattan där snön hunnit smälta igen.
 
 
Jag hade bestämt ut en plats jag ska ta tomte släden, och som vanligt så bestämde jag att den ska vara på ett inte allt för enkelt ställe utanför en super brant backe upp mot vår lille lille plutt sjö ;D
Leandro undrade hur vi skulle få upp denna och såg lite fundersam ut ;)
 
 
 
Och skam den som ger sig, säger jag nog minst en gång om dagen. jag släpade denna upp för första backen över gräsmattan och fram till den jätte branta backen.
Först då krävdes det två vuxna. Så vi fick upp denna jag hade flyttat lite stor stenar för att få in den dit jag ville ha den. så där ska det bli ett litet ute rum som man inte ser förän man gått dit ;)
 
Efter det så var det dags att förena tomten, vi har tre feta granar som stog som en mur, jag vill ha kvar dessa men vi tog bort alla grenar längst ner, så nu får marken under sol och vi kan bygga en fin bänk dit sedan :)
 
Efter detta satte jag på mig hjälm och tog över motor sågen och gick lös uppe vid sjön och allt tjafs. finns gott om "tjafs" som jag kallar det, sly och sådant som stör min tanke på hur jag vill skapa tomten.
 
 
så jag har konkat såååå  mycket träd. Nu har jag en pause, har mjölksyra i hela kroppen. Jobbigt att inte ha med mannen som helst alltid ägnar sig åt små pill ;-O Och tur som fan för honom att han har en kvinna som vet vad hon vill och kan själv utan att ligga o lipa hehe
Annars hade nog inte ett skit hänt här. Jaja Jag ska röja och sen suga me honom i min tank bana.
Man kommer väl se kropps mässigt om något år vem som inte lekt med åkgräsklippare och fyrhjuling iaf hahaha...;-P  
 
Nä nu ska jag ut och döja vidare iaf, grabbarna ska knoppa en stund, det är färdig ätna :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela