Hela familjen röjde i skogsdungen.

Publicerad 2013-04-14 23:20:00 i Allmänt,

 
Som på beställning så tog mannen min tag i motorsågen och gick loss på alla små träd.
Det var nästan som om han läst det jag skrev tidigare i dag hehe
 
Och grabbarna hjälpte till att konka träd.... sedan krattade jag nästan hela det "skogspartiet" eftersom det nästan är tomt på snö.
Så nu har jag skapat grunden till vart det kommer bli två små "rum" ett precis bredvid sjön, och ett lite längre ned.
 
När jag var igång med kratteriet så kom jag och tänka på dessa tre apor, inte för vad det står för utan
att jag kommer att ha i åtanke när jag skapar uterummen i trädgården. Att jag vill att det ska kunna finna plats åt den döve, åt den blinde åt den stumme... det jag menar är att jag vill jobba med ljud( kanske porlande vatten?), doftandeblommor och skönhet (skönhet för mig kan vara en rostig burk) hehe men tanken och drömmen är att en dag kanske om flera år ha en öppen trädgård där det finns något för alla!! Helst ett gårdscafé. Eftersom grunden i trädgården är fantastisk. Och den gården och hela detta lilla samhället har en fantastisk historia och jag hoppas på att kunna ge annat än en gräsmatte trädgård utan vaken liv eller spänning ;D 
 
Vi får se. Think BIG dream BIGGER hehe och bli aldrig besviken om d inte går ;P bara att peka pilen åt ett annat håll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela