Är ni avundsjuka?

Publicerad 2013-05-20 00:42:00 i Allmänt,

Många har sagt att ni är avis att vi stannade upp och flyttade till "landet" hehe don´t b!!......yet ;D
 
Havla tomten är ett kaooooos.och ett och ett halvt hus me.;P. Men Jag vet exakt hur jag ska lägga upp det, sedan kommer det bli en rejäl "slita i håret" period som börjar nästa sommer eller den har väl redan börjat, fyra skåpbilar me skrot är bort forslade redan ;)
 
Inget är gratis och jag ser ut som en säck potatis fr under brösten och ner och som hulkens mamma på armarna haha... Är ingen hotmama direkt haha jordiga naglar rivmärken här o var efter allt konkande med ris o buskar, blåmärken och skärsår efter spikar. Utseendet är relativt ointressant nu förutom det praktiska att inte ha en kaluffs i ansiktet så en knut på skann eller mössa har varit min style med målar kläder haha kommer väl komma en tid då jag vill se lite till snoffsad ut men det verkar juh inte annat än löjligt om jag ska svira omkring för flugorna som en liten snuffisig brutta. Vårnaglar för mig är inget annat en avklippta naglar som planterar i jorden.
 
Var sak har sin tid och var sak har sin plats. Punkt. Jag har mina tankar hur jag vill ha det sen får man inte titta på det som är nu, då skulle man fastna och tappa all lust. Utan vi får se det hela som en lång process och att drivkraften ändå måste finnas och se hur man vill ha "slut" målet o det är att ha massor av olika rum i trädgården som jag tidigare sagt. Rum för olika känslor och ändamål och för olika klockslag på dygnet, :)
 
Men så här hemst är det nu ;D Vi eldas som tusan här med såååå mycket gammalt skit som blivit lämnat i åratal. ( O nej ingen liten igelkott bodde där) :) vi kolla innan.
 
 
 
 
 
 
Här har jag rensat och sågat ner massor av träd. Uppe vid sjön eller "klappar gruvan" som den kallas här i byggden. Förr tvättade kvinnorna kläder här.  Och den framtida gången upp på berget bakom Leandro och bort.
 
 
Här har jag börjat jämna ut marken och mer behövs och så ska det bli en mur här senare och en gång
 
 
Här är gången ner från sjön, kommer att göra en riktig sten "trappa" om några år
 
Från sjön är det relativt rakt till toppen på berget (varphögen) Så sjön ligger rätt högt upp konstigt nog.
 
 
 
Sen har vi något åt som håller på som en löpeld lite här och var......och tar försig som ett hav och det är det jäkla kishkol eller kvickrot eller va tusan det är..... Nästa år ska det bli slakt på detta, som för vissa är mat, för mig hat ;P
 
 
 
Och sedan har vi detta också kan ni se växthuset och allt det vackra? haha
Så här ser ni vad jag har att sätta klorna i nästan övermänskligt mycket ;P
Men visst ska det bli växthus men inte i år ;D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-05-20 20:01:11

En sak I sänder. Det gäller att stoppa och njuta av dagen och varandra också / kram

Svar: Jojo men nu är det en djungel hehe snacka om röjröj nästa år
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela