Första snön faller ;D

Publicerad 2013-11-30 09:05:04 i Allmänt,

Just nu ropade Leandro -Titta mamma det snöar, då kan vi åka i backen i kväll... Hehe så mkt snö tror jag dock inte det blir men vi får hoppas :)

Tidig morgon hos mormor :)

Publicerad 2013-11-28 08:19:28 i Allmänt,

I morse, närmare bestämt kl 5.50 kom jag hem till lilla mormor i Sundbyberg. Vi     vilade en stund då lilla mormor precis somnat innan jag plingade på dörren och sedan var det dags för frukost..  Vid 12 är det dags att köra en loppis runda med min första vän i livet. Hon kom och hälsade på mig på bb när jag föddes så det är fantastiskt att vi är jätte bra vänner än :D Nu har även hon blivit mamma till världens sötaste lilla kille så jag längtar tills vi ses :) ha en fin dag allihop @)--)----

Lite små pyssel :)

Publicerad 2013-11-27 10:38:00 i Allmänt,


 God morgon alla fantastiska individer där ute :D Då min plånbok är tom så får man pyssla ihop inredning, i dag blir det lite gran kulor i papper kanske lite enkla lyktor ja får se va det blir ;) sedan blir det till att fixa klar väggen jag hamrade mig ut ur i min instängda panik igår hehe

Möttes av en fot.

Publicerad 2013-11-26 17:54:31 i Allmänt,



Möttes av detta för mig tydliga o nygjorda fotavtryck i mans storlek, ringde och frågade mannen min, men han hade inte gått ut barfota vid 5 tiden då han åker till jobbet och jag hade inte varit ute alls innan plus att jag har stl 36. Så det var juh lite fascinerande... 

I helgen.

Publicerad 2013-11-26 12:19:00 i Allmänt,

Denna helgen som varit har jag hunnit med massor eller 90% var inte med i planeringen, men det blev som det blev. Tur att mina älsklingar är i Stockholm denna vecka iaf :) Men nu saknar jag dem så det gör ont. Mina fina fina barn.  
Men detta blev av bockat i helgen :
 
* Har tvättat allt i tyg som finns i hela huset, gardiner, sofföverdrag, täcken, kuddar , kläder eftersom allt var sotigt.
 
* Sedan har jag målat fönster och fått upp 1 av 3 men de andra två har inte torkat än.
 
*Jag har gjort om klädskåpet för jag vill kunna ha lådor uppe på skåpet.
 
* Jag har målat om i vårat sovrum, och halva fjutt hallen ovan trappan
 
* Han som bodde här innan hade tyvärr limmat fast sidan på den gamla garderoben i takväven, så när jag
 tog bort den sidan följde hela takväven med. Dvs att jag fick skära loss hela väven och sedan har jag stått och tvättat taket från kritfärg för hand.
 
* Sedan gjorde jag e sänghimmel av myggnätet som vi hade i somras över sängen
 
...så det var en del av min helg :)
 

Utifrån sett - Dramaqween? WRONG hehe allt annat än va det är X-D

Publicerad 2013-11-26 11:36:11 i Allmänt,

 
Jag som vill ha allt annat än en cirkus i livet, MEN hehe mycket märkliga saker bara sker..klantig?? jo det kan jag nog stå för ett flertal gånger. :)
 
Denna morgon var inget undantag. Jag går upp häller upp en kopp kaffe skulle släppa ut katterna som sover i ett mysigt isolerat litet eget hus i vår "lill hall" med leksaker massa filtar osv det är för kallt för dem att vara ute hela tiden nu. Saken är den att jag går dit i pyjamas jag lämnar mobilen inne och dörren går i baklås!
PANIK kl är 7 och min love kommer inte hem förrän 17.30-18. OH NO what 2 do... jag hittar en skruvmejsel och börjar bända bort lister och foder till fönstret in mot hallen efter två timmar och jag håller på att frysa ihjäl så börjar Marley jama och gå fram och tillbaka framför dörren jag vet att han vill ut o skita, och två minuter senare stå krämar han på mattan. Stanken är ett fruktansvärt faktum o denna lilla hall, vi var fast och jag kunde inte göra något.
Efter 2,5 timma så gav jag upp om att komma in till andra hallen, sen ser jag upp mot övervåningen och inser att det finns en enda möjlighet att ta mig ut.
På en på ena sidan av Leandros rum uppe vid trappan finns hade vi inte gjort klart väggen från kall hallen så jag ställer mig på katternas hus tak, jag når ändå inte men jag hittade en hammaren i en lucka i hallen och en bit regel så jag tar och började hamra på regeln och satte den mot pärlsponten och sakta men säkert kunde ja hamra sönder 40 x 40 cm i sponten på övervåningen, men sen kom nästa problem hur i hela friden ska jag ta mig upp??
Det finns ingen lång stege och jag står på undervåningen och måste komma upp till övervåningen.
Men så kom jag på att det finns en 7cm kant där det tidigare taket mellan under och övervåning fanns förut.
Så jag vet inte hur jag gjorde det , får väl tacka gymnastisken jag gick på som barn för jag kan splitta benen
ganska bra ;) Men jag ställde mig på katt taket, splittade benen så ena benet var uppe på kanten och sedan hittade en liten regelstump som jag kunde kila fast mina fingrar i och sen tog jag fart so jag stod med båda benen helt på lilla kanten och kunde slita bort de sönder hamrade sponten och sen fick jag ta av min pyjamasen så jag inte skulle fastna i en spik eller i träflisor och åla mig in på övervåningen... FIFAN ja kom in! Sen började jag gråta. Paniken släppte och tro mig. Jag kommer inte stänga den jäkla dörren frivilligt igen hehe 

Överväger tapet..

Publicerad 2013-11-21 09:28:00 i Allmänt,

Sitter här i soffa och tittar på de sotiga väggarna och taket, i första ögonkastet ser man det inte, men nu när jag vet att det är där och vet hur svårt det är att få bort det så känns det som jag bara vill tvätta lite fort och sen få upp en neutral lantlig tapet som är svår att tröttna på och blir super snygg till vita möbler, lister och sedan ska jag göra en vit panel med "speglar" runt hela rummet som går längst med fönsterbläcket och runt. det kanske blir aktuellt med hela faderullan till våren för nu har vi inte de pengarna så det blir till rita upp och planera tills dess :)  Möjligen att vi kan få upp tapeten om vi hittar tapeten med "OMG feeling" relativt snart. :D
 
Så har ni snygga tapet förslag så får ni gärna dela med er :)
Vårat hus byggdes 1874 så tapeten måste kännas lantlig och passa till tiden, inte för mörk :)
 
 
 
 

Hela undervåningen är sot!

Publicerad 2013-11-20 14:08:37 i Allmänt,

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. För att hushålla på veden så köpte Sam en uppvärmnings pryl som vi gladligen använde tills vi upptäckte att den sprider oljig sot :-O  Och till och med vår Nala, hon vart blå grå alltså det är helt hemst. GIVe ME A BREAK hehe Så hela  HELA undervåningen är sot, gardinerna är svarta, tak väggar golv, möbler tyger allt ALLT måste tvättas, jag som har haft fullt upp i evigheter med tvättande dygnet runt efter skabben vi fick från Libanon. Så i går kväll började en storstädning (sot sanering snarade) av undervåningen. Jag har lust att gå i dvala till nästa sommar är så mentalt utpumpad. Menmen, Det är bara att bita i citronen och knega vidare, finns ju värre saker. Vi tryckte i hop allt på mitten av rummen, påbörjade pyssel och annat i en stor röra. Sen börja med tvätten av väggar och tak...
 
 
 
Kolla bara gardinernas vatten. Gaaah inte ok alls.
 
 
 

On the road... :)

Publicerad 2013-11-16 09:16:18 i Allmänt, Familjen,

Nästa år kommer bli ännu ett jobbigt och spännande år och förhoppningsvis ej barnlöst fast ett glädjande år.  Och ett friskare år än detta vi har verkligen haft otur i år med cystor, borrelia, förkylningar, skabb, uv infektioner öroninflammationer, pinne vid ögat osvosv. Vi är fortfarande inte ok från skabben pojkarna fick med från Libanon , när man tror att det är ok så har skiten kommit tillbaka,  ett tvätt helvete har det varit och har behandlat oss nu 5 gånger. Menmen man ska inte klaga även om vi är mer än less nu!                                       I går var vi på repruduktionscentrum. Nu är vi igång äntligen!!! :D Nu inom loppet av en vecka ska jag börja ge mig själv sprutor i magen, rent vidrig känsla måste jag säga, kroppen känner att det är helt fel, fick test sticka mig i magen själv jag som är spruträdd. Så här ser vårat schema ut,      


....och förhoppningsvis har vi fått genomgå ett ivf försök innan årsskiftet :) om vi lyckas få en bebis även om det är genom provrör så är det total lycka. Men vi får se, ni får hålla tummarna för oss det kan behövas ;D    

Varför blir det jätte bilder?

Publicerad 2013-11-10 21:52:38 i Allmänt,

När jag gör inlägg fr mobilen med bilder så är de mega stora och jag kan inte ändra storleken :/ och dessutom är kvalituttan bedrövlig med mina snabbklickade mobilbilder..  Humm ska kolla om det är nån uppdatering som spökar :) 

Hälsade på en snabbis hos min mormor.

Publicerad 2013-11-10 17:16:00 i Allmänt, Familjen, Vänner,

I dag passade jag på att åka till mormor i hissen träffade jag en dam med en vacker traditionel etiopisk klänning tror ja att hon sa,
innan jag visste ordet av så gav hon en klänning och sjal till mig :) vilken underbar blomma denna lilla dam är
@)--)------ och sen bar jag denna tills det var dags att åka hem, kommer bli min favvis att strosa hemma i. Älskar den typen av kläder även indiska sari :) även om jag bara har en sari som jag faktiskt också fick bara sådär av en kvinna på gatan i Goa som gjorde min henna tatuering. :) jag ska lämna något fint till dem en dag även om de inte ville ha något från mig även om jag ville ge damerna pengar :)
 
 
 
 


Andra dagen med världens huvudvärk.

Publicerad 2013-11-05 12:01:21 i Allmänt,

Jag känner mig helt tjock i huvudet och världens tryck det kommer och går... yr och dåsig. Jag hinkar i mig vatten så hoppas jag på att det försvinner, jag har iaf sedan i lördags pysslat lite, snart blivit klar med ett litet soffbord, ett skrivbord, en dörr som deco, en dörr jag har gjort om till "tavelkrit tavla" som ska vara i köket, en pinn lampa, andra tavlor, en låda på hjul och två pinn kransar som deco. Så det går om man vill i huvudvärks pauserna.
 
I lördags eftermiddag hade vi finbesök av min svägerska, svåger och hans bror, och i söndags bar det av till Stockholm på söndagsmiddag hos mina föräldrar och plocka med våra barn hem <3
 
Nu ska jag snart hämta barnen från dagis, kändes som jag precis lämnade killarna. Och lilla Mileon som gråter vaje gång jag lämnar honom känns jätte jobbigt men det är skönt att det är glada att komma hem när man hämtar dem efter ett par timmar :)
 
Ha en fin dag alleman @)--)--------

Vet inte vad jag håller på med men..

Publicerad 2013-11-03 14:01:09 i Allmänt, Fynd, Gården, Pyssel,


Klippte av en gammal gunga fr ett träd och satte fast lite gamla lyktor tänkte finna nå kedjor och sätta upp i taket någonstans, kanske ser hel feset ut när det kommer upp hehe men då är det inte svårare än att ta bort det igen ;P måste iaf skrapa bort lite av det lila som fortfarande syns på lyktorna :)

Kuddar

Publicerad 2013-11-03 13:48:00 i Allmänt, Fynd,


Det har varit och är väl fortfarande kuddbrist här hemma . Och jag älskar ett hem med kuddar och filtar och härliga mattor. Men jag hamstar virkade små dukar och band kudd fabrik ska bli i vinter ;P vill ha ett gosigt hem med värme och historia... 

I går var jag i Stockholm.

Publicerad 2013-11-01 08:57:39 i Allmänt,

I går tog jag och min vännina en loppis rutt, va mkt man får för en fjuttig penning. :) jag hittade lite utrivna boksidor för 2 kr som ska upp på väggen... Våra väggar är helt tomma och opersonliga och så känns större delen av huset, det är så mycket som måste göras för att vår gård ska få vår prägel. Önskar det fanns 100 pärlspont bräder och än mer råspont så jag kan klä väggar och göra skåp och bygga platsbyggda förvarings lösningar. Just nu på morgonkvisten har jag svart målat en dörr för att senare måla vit och slipa lite på den. Som deco någonstans i vardagsrummet , så är det tänkt men vi få la se :) nu ska jag iaf ta min andra kopp kaffe för denna morgon, ha en fin dag !

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela