Öregrund m, "hund tricket" vovven

Publicerad 2013-07-31 00:50:00 i Allmänt,

 
 
Öregrund var jätte vackert vi tog och strosade lite vid kajerna och kikade i lite butiker. Tog en bägare med kulglass och en kaffe på ett cafe. Vi ska dock inte åka med valp dit igen ;P Nästan alla som gick förbi eller folk vid borden och bänkarna längst vägen ..iaf 95% ville veta vilken ras, hur stor hon blir som vuxen, hur gammal, och massor av smicker för vår lilla flicka ;D vi fick ingen mysig stund för oss själva :/ Sa det till Sam att han lätt inte ska gå ut me henne själv hon är värsta "hundtricket" valpen hehe om några månader så lär inte de yttre intresset vara lika hysteriskt som i Öregrund ;P.  
 
 
 

Lugnet efter stormen ;D ;P

Publicerad 2013-07-28 20:38:45 i Allmänt,

Just nu är det faktiskt bara Jag , Samet och lilla Nila (Nala) som vår lilla älskling nu kommer kallas för att vi alla råka säga Nala till henne istället för Nila som hon är Chippad ;)
I dag vid lunch åkte underbara svärmor och min svåger och min svägerska och deras underbara knoddar till Stockholm för att sedan komma tillbaka om nån da' och 30 minuter efter det kom min kära Mormor , Mamma, Bror och svägerska så vi har busat med lilla Nala, plockat bär, fikat och gått på runt vandring vid gruvhålen.
Det har kort och gott varit en underbar dag!
Och nu har vi grillat och ätit våra nyplockade potäter, och en super god sallad.
Vi har även letat efter den försvunna valp bajsen som skulle plockas upp men återfanns inte förrän efter ca 20 min när vi skulle gå in, ja då satt den under sulan på Samet toffla. Ja där ser man.
 
Nala är helt underbar, sådant litet energi knippe inte alls blyg efter om halva släkten varit här, utan framåt och passar oss perfekt!
Hon skäller inget alls än, och har redan efter två dagar börjat bli rumsren ok en olycka nån gång men oftast så väntar hon och kissar och bajsar efter en liten stund ute.
Vår lilla tvättbjörn ligger nu på rygg och sover som en stock efter lek på gräsmattan. 
 
Nu ska vi snart dra fram kortleken och spela "plump" som vi nu fått in snitsen på efter alla sena kvällar med hela gänget ;P
 
Ha en underbar kväll ni alla gooingar där ute ;D

Är påväg att hämta vår lilla dotter "Nila" ;D

Publicerad 2013-07-26 08:30:23 i Allmänt,

Japp igår åkte vi till Västerås för att träffa vår uppfödare och träffa de mest underbara små valpar, Nila valde oss direkt och både jag och Sam smälte för denna sociala och jätte glada lilla  tjej, minst päls i kullen men med mest charm ;D så glad och kom upp i knät direkt, la sig på rygg och ville få sin lilla mage kliad. Nu ska vi om 30 min mötas upp hos veterinären och bli chippad osv. Sedan bär det av hem med vårat lilla hjärta <3

Myskväll i regnet me Anna..

Publicerad 2013-07-09 12:01:00 i Allmänt,

Anna, Jag, Leandro och Rasmus satt och mös hela kvällen med filtar.. chips o godis, gott att dricka och så hade grabbarna dansuppvisning..(bilderna o videona) försvann från deras uppvisning...älskar att vara ute i detta vädret....mysigt när man hör regnet :)
 
Anna hade lite moves hahhaa

Underbara dag m Verinica o Anna & co!

Publicerad 2013-07-08 20:21:00 i Allmänt,

I dag på morgonen så åt vi frukost, efter frukosten så kom Veronica, Sandor och lilla Fenix för en bus dag. Strålande sol i dag också, vatten lek för hela slanten. ;D
 
 
 
 

Kort och gott UNDERBAR DAG <3
 
 
 
 

Dagen men stort D....

Publicerad 2013-07-07 06:00:00 i Allmänt,

 
 

I dag var jag sååååååå stressad att jag bara ville spy, och gå iväg och gråta samtidigt när gästerna kom. hehe
Jag fattade inget av denna dagen nästan alla kom så poff var hela gården full av mycket kära gäster ca 40st ;D
Jag sprang hit o dit, Rasmus annas som fick göra tårtan det skulle jag berätta, helt ärligt vet jag inte när tårtan åkte ut ens ;P Det var 10 små vilda grabbar här och Annsos lilla prinsessa och tre små bebbar här, men de 10 grabbarna var det full rulle på, hoppa på studsmattan och bada i poolen och det sprang och kastade sig på den nya "vatten mattan" som killarna fått av verro m. familj!  Sommarens varmaste dag måste jag nog säga att det var i dag, helt perfekt. Jag hoppas alla gäster hann njuta och hade det trevligt! Mer än jag (fläng ulla) alla ville gå runt och titta på lilla gården, så det blev till att leka guide och berätta lite om historien som alla små hus har...
Hann inte ens ta kort, jag som brukar slakta med kameran. Jag lämnade över kameran till min kära väninna fokusen blev lite hiphop men det var roligt iaf att nån bild togs :)
 
 
Hade någon kamera??? plz skicka mig bilderna :)
 
 
 
Jag överlycklig att få träffa mina två vänners små nya tillskott Janikes lille Vilmer och Verros lilla Fenix <3
 
 
Rasmus, Leandro o Mileon busade för fullt efter alla hade gått sedan kom våra fina grannar och gratulerade också så sista gästerna gick väl vid 21 något ;D
 
 
 
 
 
TACK ALLA UNDERBARA FÖR ATT NI GJORT MILEONS OCH LEANDROS DAG TILL REN LYCKA OCH EN DAG DE KOMMER ATT MINNAS <3 Mucho LOVE LOVE ;D
 
 
 

Anna och Rasmus har mini semester här :)

Publicerad 2013-07-06 23:41:00 i Allmänt,

Min fina Anna och hennes son är här, Samet, Jag och Anna och Musse satt och pratade, skrattade, och mös med tilltugg till miss i nassen..... härligt nu är saker och ting på plats inför kalaset :) 
 
 
Rasmus fick hjälpa till att placera ut ballongerna :)
 
 
 

Känner sådan lycka <3

Publicerad 2013-07-06 09:25:00 i Allmänt,

Solen skiner, jag står och blåser upp massor av ballonger för här vankas det kalas ;D. Stolar ska ställas upp och mkt fix och don.  :)  
 

God morgon alla goooingar.

Publicerad 2013-07-05 11:44:00 i Allmänt,

I dag blir det till att laga säng eftersom den brakade ihop för ett par dagar sedan, så vi har kampat på madress i lekrummet. Sedan blir det till att städa för på söndag blir det GårdsFest här på gården ;D Leandro och Mileon ska äntligen få sitt utlovade 4 & 5 års kalas som utlovats eftersom det inte varit lägligt innan. Man får hålla vad man lovar. 

Speglar i bland annat fr farfar :)

Publicerad 2013-07-04 22:42:10 i Allmänt,

Ena (den "stora") av dessa kom ifrån ett arv av min farfar och den andra minns jag inte vart jag fick den ifrån och den ena utan spegel fann jag här i ett uthus, kommer bli fina tillsammans ;)

Har ingen tid över till datan.

Publicerad 2013-07-03 10:50:00 i Allmänt,

Vet inte hur många inlägg som jag påbörjar och det slutar med att nått kommer emellan :-/
 
Denna morgon startade kl 5 klarvaken gick jag upp Leandro vaknade med. Gjorde en kopp kaffe och gick ut och satte mig på trappan. Ser ut att bli en toppen fin dag och hittills så är det sol och varmt. hoppas på skyfall senare dock så att gräsfröna vi strödde ut i går tar sig på de kala fläckarna efter att vi grävt upp missplacerade växter :)
 
Till hösten ska 18 miss placerade bärbuskar flyttas också som nu står mitt på hela gräsmattan utan en tanke för att barnen kanske vill spela fotboll osv...
 
Jag längtar så fruktansvärt efter våren, får man säga så hehe våren är bästa tiden att röja även hösten är toppen, vill så gärna få ordning bakom snickarverkstaden och skaffa hönor och ett par tuppar, och kunna odla på riktigt även om jag nog inte får till ett växthus på flera år.
 
Är så nyfiken på växt örter och läkekonst, så det blir nog vinterläsningen denna vinter :) 
 
Tillbaka till i morse (omg jag skriver lika tankespritt som jag pratar) Börjar på en stam och så grenar det ut sig så jag knappt vet vad jag skulle säga från början ;D
 
Grabbarna fick sig en klippning innan frukost, så nu är de nysnaggade inför både det lilla kalaset på söndag :) De må Shivas me d varann men jag skulle inte byta ut nån av dem för nått eller någon i världen. Barnen skänker den största glädjen i som man kan önska i livet <3 <3
 
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela