Vår dag

Publicerad 2013-03-21 20:33:00 i Allmänt, Barnen, Renovering,

 
 
Efter att ha lämnat killarna på dagis och tagit bussen tillbaka så var jag ute med katterna ett par timmar innan det var dags att gå in och laga vagnen (bromsen var i hela tiden så hjulet var total låst)..
 
 
 
Sedan vart jag nyfiken på gungstolen som stog i snön och flagna.
 
 
 
Så jag drog bort lager efter lagen av tyg och fyllning, och det visade vara en skönhet under alla olika tyger.
 Fann även kläder som stoppning. Jag blir inte förvånad av något längre här ;)
 
 
 
 
 
 Efter det tog jag bussen till dagis och plockade upp killarna vid 13 tiden sedan tog vi en vagnpromenad hem. Saken är den att idag var det inte vår väg som i förrgår då vi släpade pulkorna på asfalten så nästan snöret och hand taget bara var kvar. I dag var det det motsatta,vinterväg och körde fast då och då med hjulen i snön istället.
 
 
 
 
Solen sken och det gick bättre med lillfrasse i vagnen. Vi hittade fina grenar som blåst ner från träden som vi plockade med hem.
 
 
 
 
När vi kom hem så var det målarglädje i stökbök hörnan.
 
 
 
 
 
Sedan fäste vi upp grenarna i taket och hängde upp alla pappfårglarna vi klippte och klistrade i går.
Först klart blev Leandros rum så får vi fixa lillebrors i morgon ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela