Mina värden har blivit bättre!

Publicerad 2013-12-30 18:17:53 i Allmänt,

I dag så fick jag åka tillbaka till sjukhuset efter 1,5 dag permis hos min mamma och pappa. Fick inte ångest attacker som jag fick på sjukhuset vilket jag var jätte rädd att de skulle smyga sig på framför barnen, tog dock sömnpiller som inte har nån effekt för jag var nog uppe minst 4-5 gånger för att kissa under natten iaf och försök till att tampas med mina restless legs som gör mig galen, vill typ springa som Forest Gump eller va han nu hette, just bara för att jag inte får röra mig mkt :)  idag fick vi vänta 5 timmar på provsvar och att läkaren skulle ha tid. Tur att man inte är nyopererad denna vecka säger jag bara. I dag vägde jag 63,6 kg och var 88cm runt midjan och en förbättring från i går då jag vägde 64,4 och för ett par dagar sedan då jag vägde 67 kg och var 95cm runt om midjan. Så det har varit lugnt med den blodröda vätskan som flyter runt i buken. Så de ser inget behov av att tömma mig mer just nu. De har juh tagit ut runt 2,6 liter hittills. Ärret på magen är skit fult, men vet ni det är bara ytligt skit, och även mitt äpple ska skrumpna ihop en dag. Ju mer som händer i mitt liv ju mer tänker jag på hur vrickat samhället ser ut. Jag fattar inte vad folk försöker uppnå. Om bara de har hälsan, det är en dyrbar gåva. Livet kan ta slut mkt tidigare än man tänkt sig. Så man ska njuta av sitt liv. 

Kommentarer

Postat av: Emelie P

Publicerad 2014-01-03 20:52:35

Skönt att de är lite bättre! Men vad är de för sjukdom du har åkt på!? Kram

Svar: Jag och min sambo har försökt få ett gemensamt barn i mars 2 år utan att lyckas, så vi började med provrörsbefruktning men när vi skulle plocka ut äggen så såg de att de missat att jag redan var gravid, och så har jag fått för hög dos av hormon så mina äggstockar är överstimulerade så jag gick upp 7 kg på en vecka och mitt midjeomfång ökade från ca 70-75 cm till 95cm, mina äggstockar hade åkt över på ens sidan buken så de fick operera mig men de kunde inte göra något, sedan fick de tömma mig från bakom livmodern på 2,6 liter blodfylldvätska.. Så jag låginlagd i två veckor och har ett par veckor kvar innan allt är lugnt :) så de är det som hänt :(
Vi i det gamla Posthuset

Postat av: Emelie P

Publicerad 2014-01-05 20:33:14

Men fy din/era stackare! Hoppas att allt går bra nu ! Krya på dig!

Svar: Tack snälla, va till sjukhus i går och allt var över förväntan :D
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela