Jag fattar inte mig på "trender"..

Publicerad 2012-12-06 13:48:00 i Allmänt,

 
Jag fattar verkligen inte mig på dessa "trender" det är urlöjligt tycker jag! Hitta denna bild på framsidan på en
tidning på jobbet. Kommer inte änns ihåg att jag lagt pengar på en sånhär tidning.Att människor orkar va "trendiga" för mig är trend= opersonligt, och för någon annan är det kanske som bilden säger "Trend-bibel" nått många tror på o följer...Trend sättre haha kul att se hur löjligt lätt det är att styra fiskarna i vattnet åt vilken riktning som helst. Va dig själv och klä dig som du vill
o skit i dessa "trend sättare" tyvärr tror jag att det flesta är hjärntvättade´, eller snarare man blir hjärntvättad
av detta samhälle.
Har o jobbar i butik inom klädbranchen i många år, det är så mycket yta, o "nyheter varje dag"  jag vet bara om
jag ser på mig själv att man blir girig o vill ha o vill ha bara för att det är vackert fast man redan har kläder i överflöd. varför lägga alla dessa pengar som är så oviktigt.? Och göda en industri som jag tror skadar både natur och människor oerhört!!!
Jag hoppas alla klädkedjor blir granskade från grund o botten och upp till toppen!!!
Miljötänket måste bli hög prio!! Lika så barn arbete och sjuka arbetsvillkor i butiker med!
Jag vet att det KAN om DE VILL!!  och inte är ALLT för GIRIGA!!! 
Höj helldre priserna och se till att ta erat ansvar i alla leden till&med sopphantering ute i  butikerna, det är skandal hur mycket papper o plast allt alllt allllllllt är inlindat, inslaget, invirat i. Kartonger, stora kartonger med en liten trosa i plats på botten!! Vilket miljöfail!!!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela