Vill bara kunna släppa tankar och sova gott.

Publicerad 2014-01-09 06:51:59 i Allmänt,

Hur kan man träna bort att sluta ligga och grubbla? Jag kan inte göra något åt någonting mer än jag gör. På dagen längtar jag till natten för att sova, när natten kommer får jag huvudvärk och tankarna spinner. Det är mycket -tänk om.....  Och det är ju super korkat att lägga tankar på väldigt många olika - tänk om...  Jag var bakbunden i dåtiden eftersom vi lämnade över våra liv i den läkarens händer och hon missade huvudsyftet och gjorde att jag snart varit sjuk 1 månad och lika gärna kunde dött. Och bakbunden om vad ska ske med bebis o kroppen i framtiden. Låg och tänkte på om man kanske ska operera bort hela maskinen efter att man lyckats få barn. Vad händer då? Hamnar  man i klimakteriet eller vad händer? Eller är det ett problem ur världen?  Jag är en tänkare, det har jag alltid varit, men 99% positivt och nu när halva hjärnan galopperar iväg åt ett annat håll så och oron tar över så måste jag hitta ett nytt sätt att tänka. Det hade varit så mkt lättare med barnen och mannen hemma som förra veckan. De får mig att vara så lycklig som det bara går under denna minst sagt komplicerade tid, jag sover djupare de stunder jag lyckas. Jag normalt sätt sover mer en häften så lite som folk jag känner men nu känner jag att hjärnan måste få vila...  Måste hitta till det sättet jag hanterade tankarna när Mileon kom. Det var 4 månader av ovetande om min bebis skulle komma hem eller begravas. Jag tänkte mer rätt då än nu. Nu är jag lite bitter på situationen och det är inte normalt för att va mig, mentalt trött och behov av sömn. Det rättar nog till sig snart :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela