Min kropp har kämpat på bra från den 30 dec :D

Publicerad 2014-01-05 22:59:00 i Allmänt,

 Vi åkte in till Akademiska igen för att jag haft jätte ont i nedre delen av magen sedan i förrgår, och som knivhugg och dragningar utåt sidorna. Vi åkte in och som vanligt så började tårarna rinna så fort jag anlände, den platsen är för mig någon konstig plats jag känner mig jätte sårbar får lite ångest och en mix av trygghet och skräck på sammagång. Men iaf jag hade tagit med morgon urin om det var urinvägs infektion, men det var det inte, blodprover o väntan på läkare dröjde bra många timmar....
 
 ....så när man väl ska in och bli undersökt har man byggt upp alla möjliga slutsenarier. Blodproverna som var ute o cyklade innan jag vart utskriven 30 jan hade helt plötsligt blivit normala! Vätskan i flanken o bakom levern var så gott som borta, även alla dessa svarta sjöar man såg på ul var så gott som borta. Äggstockarna är fortfarande stora men nu gick de nästan att mäta iaf och det kunde man inte göra någonstans innan. Så det var en sådan sjuklättnad. Sen kom vi till ul och då tänkte jag att då måste de ha blivit ett MA även om jag senaste veckan inte någon typ av blodblandad flytning. Ok. Jag höll andan och jag vet Samet höll på att få nervkollaps. Så kom vi till en liten plutt som flög omkring som en pingpong boll där inne. Inte för att man kunde se så noga profil osv eftersom de mest ville kolla att den levde, och det gjorde den lilla i alla högsta grad. Den tog sats och sköt sig över till andra sidan av pölen och åkte tillbaka o så stampa av igen...   Här laddar liten för avstamp.        
 
 Hon mätte lite fort och sa att liten på pricken följen sin dag 10+6 så i dag var det en lyckans dag.!! Läkaren gjorde slutsatsen förstoppning, men de vette katten, ja går ju på toa några gånger i veckan iaf, jag drog slutsatsen ligamentet och växtvärk. ;P Och från att inte kunnat äta på några veckor till att jag fick i mig hela 24 sushi, tre friterade skampi plus 5  stekta och två skivor melon och 4 dl dricka. Jag fattade ingenting när vi gick från restaurangen, det var sjukt gott iaf! ;P                  
 
                               så det var våran dag iaf. En bra dag <3 tack till mamma som hämtade barnbarnen, nu ska jag vila upp mig ett par veckor och förhoppnings vis att dessa äggstockar som är som två apelsiner på var sida om naveln hinner gå tillbaka för de har säkert minskat till hälften redan då de innan låg hela vägen från under brösten till under naveln.,.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela