Jahopp när allt börjar kännas bra så börjar man blöda

Publicerad 2014-01-08 21:38:00 i Allmänt,

Jag vågar knappt röra mig, började blöda igen. Jag vet att om det blir missfall så är det så det ska vara, men jag vill fan inte att allt skit ska vara förgäves. Varför kan inte jag också få känna hur en normal graviditet kan kännas? Det ska vara så skräckfyllt, hemst mentalt tungt även om jag vet att jag kan hantera det mesta. Min älskling kom just hem och håller på att laga mat.    Jaja det är bara vänta och se, i morgon skulle jag in för prov om canser på livmodertappen, det är redan uppskjutet en gång och i morgon blir det uppskjutet igen. Nu är det färdigpillat där, jävla utlämnad man är, känns nästan som övergrepp även om det är deras jobb. På måndag är det inskrivning på första mödravårdcentralen, vi får väl se om vår lilla stannar hos oss, om det är så kommer ett kub-test göras nästa vecka också innan det är försent att göra en nackuppklaring på fostret. Sedan runt vecka 16 kommer troligtvis ett cerclage fästas på livmoderhalstappen. Eftersom brorsan kom i v 24 och min livmoder kan brista vid en vaginalförlossning.
 
 Och sen är de det stora ul i v 18 så det är mkt som ska hända om liten stannar.  

Kommentarer

Postat av: Emelie P

Publicerad 2014-01-08 22:57:50

Håller tummar och tår! Shit va ni måste gå igenom en massa, tycker så synd om dig!

Svar: Jo jag tycker själv det får räcka nu, vill bara återgå till att vara den spralliga mamman som pysslar med massa roligt och har massor av bollar i luften samtidigt, njuta av det enkla och glädjas åt livet.
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela