Gick in och läste mina journaler.

Publicerad 2014-01-22 14:36:22 i Allmänt,

Jag vet inte om det är ett skämt, men väldigt mkt saknas av det som har sagts, och gjorts på reproduktions centrum på akademiska. Mina journaler fr Stockholm är ännu inte hämtade vilket jag bad om från första början! Samtalen om alla det väldigt viktiga infon jag gett finns inte. Samtalen om start av injektioner står inte med, dr som missade att jag var gravid måste fått panik då inga anteckningar kan ses..!!! Osv osv masssssor fattas! Och massor av infon ändras vart efter!  På VC anteckningar står att jag är gift och har 1 barn som föddes i v 24 och är 5 år!! Är det mig man skriver om??? Sjukt!  Finns också fel info att jag bara tappats från blodfärgad vätska 1 ggr på 1550liter på vissa ställen, men det var 2ggr... Mycket märkligt.. Undra hur många missar som begås som får jävliga konsekvenser pga just detta???  Den rullians på sjukhusets personal är inte bra kan jag säga. Även om de flesta var hur underbara som helst på själva avdelningarna. Ska bli intressant i morgon... 

Kommentarer

Postat av: Emelie P

Publicerad 2014-01-22 23:31:42

Hemskt att de går till på de här viset!

Svar: Hej fina! Ja jag vet inte om det är slarv, nonchalans eller om det tar föregivet att man ska kunna hela sjukdomshistorien och förloppet och alls tester o svar..,ja allt själv!? :/ och behöva berätta för alla nya man träffar inom sjukvården. Skulle underlätta om det fanns en klar och tydlig journal om ens fall. Tycker jag iaf :)
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela