Tillbaka med lite mindra bra instagram bilder från i dag :)

Publicerad 2013-09-09 16:27:19 i Allmänt,

Tidigt i morse 4.50 så låg dimman tät på gården..
 
 
Runt 5.30 så började morgon dimman att lätta igen..
 
 
Som vissa av er vet så har jag alltid 1000 projekt jag pysslar med mer eller mindre samtidigt.
De senaste veckorna har jag total renoverat halva undervåningen och i pauserna har jag hunnit med en massa annat. speciellt de få timmar jag har hemma när barnen är på dagis dvs ca 2h (eftersom det tar ca 3,5 - 4 h att gå till dagis lämna barn, gå hem  och tillbaka för att hämta barnen och komma hem igen) :) men på dessa 2 timmar hinner man massor av saker. 
 
Hittade i går ett par svängisar i en bod, så jag tog in dessa sågade av två reglar, skruvade fast dessa i dörröppningen mellan matsalen och köket och skruvade fast svängisarna och grundmålade.
De får blir en "hund" grind :) Nala är allt för söt när hon tigger vid bordet så nu har jag lösningen, ser förresten inte nån anledning att vovvar ska va med när man äter. Iaf nu ska jag måla en gång till. Inte toppen fint men det får duga tillvidare :)
 
 
Vi har ju massor av färgpigment i ett av husen som stod här när vi flyttade in så jag tog ut färg pigment påsarna ur dessa plåtburkar och diskade dessa de kan juh lika bra få bli förvaring inne,
 
 
 
 
 
I denna stora glasburk fanns också pigment, de trattade jag ner i en sådan där glas saftflaska me kork
och diskade denna. toppen fin, såg att Ikea har liknande så det blir till att inskaffa ett litet gäng nån gång :)
 
 
 
Tog in denna från en stor gammal våg jag hittade på ett loft,
tvättade av den och nu ska den hittas plats till och få en kruka med en hängväxt på :)
 
 
Jag avskyr dessa väldigt vanliga garderober har alltid slängt ut dessa i mina tidigare boningar
dessa kommer skickas ut inom kort , hellre så har jag flera fina byråer än dessa, helst önskar jag att jag hade ett vackert stort och rymligt klädskåp men men :)
 
 
Ska passa på att hämta in lite mer gröna växter innan första frosten...:)
 
 
Ska få tummen ur röva och kruva fast dessa på det redan fixade skåpet.
 
 
 
Det var lite för nu, PUSS alla underbara ha en toppen dag <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela