Lite små renoveringar imellan.

Publicerad 2013-09-06 20:45:00 i Allmänt,

Man tager vad man haver och gör det bästa av det. Så lever jag och jag tuffar på :)
 
Lite överblivet och funnet får bli ett litet skrivbord..
 
 
tvingade ihop oljefärg med och vatten för att det inte ska bli så täckande och att det gamla trät ska suga åt sig ojämnt...
 
 
 
 
 Dessa sköningar fick nytt liv, fast med färg så att det ska se slitet och nött ut och framhäva krackeleringarna som redan fanns innan :)
 
 
 
 
 
 
 
Sedan ska nytt tyg på också.
 
Har gjort om ett gäng ramar ännu fler syns inte på bild, vill inte ha hel vitt men denna grå tionen nästan lite lite grön ton skapar en skön kontrast till det vita och är väldigt harmonisk för ögat.
 
 
 
 
 
 
 
Mitt hemska gamla spray och såg bord fick sig ett nytt liv, slipning och målning kvar : 
 
 
 Bort med de gamla benen
Och på med nya utsågade ben.. 
benen måste slipas även bordet innan det blir vitmålat :)
 
 
 
 
 
 
 
sedan har jag torkat av denna och spraymålat denna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela