Hej hopp :D

Publicerad 2013-10-30 07:05:41 i Allmänt,

Hej nu har jag instagramat klart och vänder mig nu till bloggen vår. Här på bloggen är som mitt egna lilla krypin, de som kikar in kikar in för att de vill, på insta blir det att man bombar med bilder fast folk kanske mest irriterar sig på bilderna ;P. Tiden bara går och går. Dagar blir till veckor som blir till månader och om två månader har vi bott här i ett helt år :) måste säga att det känns som vi bott här halva livet :) medans min man knegar i Stockholm så sliter jag här hemma för att hålla kylan ute, och försöker trolla med knäna för att fixa här hemma utan en slant på kontot.              Jag är iaf fantastiskt tacksam för den fina hösten även om det är skrämmande hur varmt det varit. Hade t-shirt härom dagen helt vridet me klimatet. Hoppas ni alla mår fantastiskt. Vi här hemma börjar repa oss efter alla sjukligheter som har attackerat oss detta år. Och min dröm om att starta eget ska jag kämpa för tills det slår in, vår gård har flera kulturmärkta hus och väldigt mycket historia som jag vill hålla levande inte bara för mig utan öppna möjligheten för andra att få ta del av den de dagar som vi kommer ha öppet ;) . Vill bidra med nån summa hem och kämpa för att ta körkortet som i sin tur leder till att jag kan starta den orginisation jag alltid velat, att hjälpa fattiga barn. Det här med drömmar förblir drömmar sålänge man inte gör något för att förverkliga det! Och som nu när vi knappt går runt så är det med glädje att kämpa sig upp. Vi har varandra, vår kärlek, vår lilla gård har det potential som vi sökt men det kväver många år av slit och jag misstänker att det mesta ligger på mina axlar...om något ska ske då jag och barnen är hemma på dagen. Nä nu ska jag gå ut för andra gången denna morgon me vår lilla Nala. Ha en fin dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela