Jag som älskar skolan men.

Publicerad 2013-05-08 23:38:17 i Allmänt,

 
Jag älskar skolan och vill inte missa en minut, men i flera dagar har jag börja störtblöda i näsan och i morse var inget undantag så jag fegar ur det är som en kran med blod. Jag besparar eleverna från att bli märkta för livet och stannar hemma idag.  ;-S 
 
Gick upp till vår pytte sjö, mycket löv jag vill få bort och ett projekt att få bort onödiga lövträd runt om.
 
Det finns fisk, flera stim av dessa. Det är inte mört de är brunröda ser det ut som och simmar i stim. 
 
 
Fågelbadet eller det gamla handfatet eller va det nu är uppfyllt.
 
 
Detta var nån kompost eller nått, massa hallonbuskar och skräp, trasiga krukor osv.
Jag har grävt och grävt och nu har jag börjat fylla på med grus. Lite oklart vad vi ska göra med den kanske som drivhus då vi har genomskinligt plast tak nytt eller gamla fönster en sak är säker det var inte det lättaste att gräva uroch det ska bli skänt när jag fått i gruset helt :)
 
 
Jag och leandro hittade en gammal halvtrasigt betong gång under mossan, så vi har börjat skrapa fram det, att det är sprikor gör inget alls. 
 
 
En fin liten fjäril landade på de gamla potäterna.
 
 
En sida trasig kaninbur eller var det nu är får i år aggera stöd för sockerärterna när det klättrar upp. Om jag hinner ska jag snickra en egen ;P Sockerärtorna planterades i två gamla lådor.
 
 
En stor myra ranta runt.
 
 
To become.. detta års mini grönsaksland, nästa år blir det nog nere bakom bagar stugan.
Hittills så är bara det planterat Gurka och Squash. Måste grävas upp grävas bort och på med ny jord sen ska det planteras rödbetor, morötter och lite annat :)
 
 
Rönnen håller på att väcka ut sina blad :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-05-09 06:46:30

hej fina! skulle gissa att om det funnits djur på gården är det du kallade Kompost en gammal göselstack och besongen ni hittade under gräset är vägen dit. man tippar över kanten och den är öppen back för att du skall kunna köra in med skopa och tömma. Det är min filosofi ;) nätet kommer nog från en hönsgård. påminner hur våra grannar på landet hade gjort med hönsgården. Måste komma ut snart och se hur ni har det. jenny sa det var helt underbart.

Svar: Det kommer bli om inte annat ;D Gården är jätte spännande faktiskt eller har just de där busiga och konstiga och knasiga som passar vår familj. Vi är juh lite knäpp-knasiga hela gänget ;) Om ett par år först kan man se skillnad i år rensas det från skrot ;) Din filosofi kan absolut stämma :) Kram gumman, ni är välkomna <3
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela