Grym dag, massor gjort massor kvar.

Publicerad 2013-05-26 01:24:10 i Allmänt,

I dag vaknade ja vi 7, Samet var redan ute på gårn och fixade med vattenslangarna, kaffet stod klart nere i köket, sol ute. Kan inte bli så mycket bättre.
Jag slängde på mig en klänning och träskor och tog en kopp kaffe, ställde den på räcket och sedan greppa tag i skottkärran och lassa på ogräs :) 
Efter det så gick jag till gästhuset och började torka av skåpen i köket, Samet körde med trimmern utanför så jag passade på att plocka två blombuketter eftersom havet av blommor ska klippas bort då det mesta växter helt vilt på just gräsmattan :)  Vi lämnade en snutt förra veckan när vi klippte gräset, den ser ut så här nu.
 
 
Sedan vart jag jagad av denna, som en femma ja skämtar inte.
Han fick sig en fet känga iaf.
 
 
Sedan så har jag gett nytt liv i dessa.
Med hjälp av lite vatten stålull och en jäkla massa mjölksyra så har jag fixat bort den djup deprimerande mossfärgen ;P
 
 
Får väl slänga upp en bild i morgon. har även målat ett bord och ett skåp. Jag har hammrat och sågat lister o målat efter och sedan  och monterat av alla handtag på skåpsluckorna och börjat måla dessa och sedan har jag målat en spegel och en pall (eller var det nu är) Den ska iaf användas att ställa krukor på.
 
Vi tog en kort promenad i myggland. Finns massa coola ting 5 min här ifrån.  Får ta med kameran nån gång när jag hittar objektivet som fortfarande är borta :( Fotar fortfarande bara med mobilen........ :/
 
När vi kom hem håll jag på med att lägga en "mur" snarare en "stenring" runt syrentunneln jag gjort. Ska plantera runt om så att det inte är så tomt längst ner :) 
 
Nä nu måste jag sova, längtar efter i morgon. Våra älskade små monster kommer hem, som vi har längtat, sjukt lungt här när killarna är i stockholm. Helt tomt faktiskt. 
 
Så en dag i full fart,  just like i like it :)
 
Natti <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela