Gott o blandat av fredagen :)

Publicerad 2013-05-10 21:32:00 i Allmänt,

 
 
Först till AJ! Repet som vira in sig i hjulet på gräsklippar traktorn härrom dagen och filade bort huden gjorde detta fina märke lite under höftbenet från fram till bak hehe. Det läker nog snart och Jag den stora nybörjaren har lärt mig en läxa ;P
 
 
 
Inväntan på regnet då nån av missarna lagt ett mycket otrevligt sprut i Sams toffel! I ain´t gonna do this shit!
 
 
 
Ogräs eller ej, ganska vacker ändå tycker jag :) Önskar dock att den var vit. Skulle kunna ha en hel trädgård med helgrönt och vita blommor. Än har jag inte hunnit sätta min prägel på vår gård :)
 
 
Nu har det kommit upp fler av denna sötsak ;)
 
 
Första gräsklipps testet, den funkar bra. Mileon är glad i hågen när han fick köra runt själv eller styr snarare ;)
 
 
Hatkärlek för dessa. De bits, gör ont och lyckas alltid bygga bo på fel ställe. Men det är fantastiskt hur väl uppbyggt myrornas samhällen är. ;D
 
 
I skogen som jag rensat och rensat har det kommit upp en ny typ av skog, en skog av liljekonvaljer. Längtar efter att de ska slå ut.
 
 
 
Så söta små.
 
 
Här är min skugga hon springer alltid glatt bredvid och tycks alltid vilja bli klappan hon är nästan för mycket. Vår lilla tjej som är grym på sitt jobb här att fånga möss.
 
 
Här är kärleksparet
 
Ayla påminner rätt mycket om mig, Hon kan vara värsta damen stunden senare är jag full av jord och rafsa bland plantorna haha..
 
 
 
 
Snart är mitt flätade tak helt mörkgrönt och förhoppningsvis fylld av blommor :)
 
 
I sommar ska jag fixa denna som jag hittade, den gungar så fint.
 
 
Grabbarna njuter av det första sommar dagarna, invigning av gräsmattan med en brottningsmatch.
 
 
 
Sedan lite fotboll som alltid slutar med att Mileon skriker och kastar sig på gräset :)
 
 
 
Detta är vad jag tampas med överallt! vill få bort huuuuur gör man???
 
Snart brister mina älskade ormbunkar!
 
 
Kvälls snigeljakten är i fullgång!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela