Denna veckan

Publicerad 2013-05-29 18:57:00 i Allmänt, Antikt, Barnen, Gården, Pyssel,

 
 
I måndags fick vi finbesök av Tiina som nannade över här ett par dagar. Barnen börja bli sjuka och myggorna stack som galningar men vi fick iaf ett par mysiga dagar me blomster plock och blomster arrangemang och pyssel, god mat och ned montering av skåp i gästhuset :)
 
 
Spinnrock hjul i trädet, lite hönsnät och jord och mossa, man ser inte mycket nu men det kommer fungera som en ampel med hängande blommor.. Tiina pysslade lite tack fina :) Längtar efter att blommorna ska växa till sig..
 
 
 
Äntligen en tvättlina blir tokig på att ha kläder exakt överallt inne på tork.
Ska leta efter helt vanliga nypor i trä, men detta blir toppen hittills ;D
 
 
Den meningslösa karttavlan som vi inte kan ta bort om vi inte vill tabort typ hela väggen, fick sig en ommålning och ett gammalt trasigt fönster som jag borstade rent och slipa lite lätt på. Och tillsvidare får lite saker vi hittat på gården bo där. Hoppas andarna är glada nu.
 
 
Jag är så sjukt mygg stycken så jag ser ut som en dalmatiner på benen av blåmärken, Samet kom hem med en myggmaskin. Sakke och Samet fixade upp denna.
 
 
efter några minuter såg det ut såhär i behållaren
 
 
Folk säger att det är försent me myggmaskinen nu, men jag hoppas den gör lite nytta iaf den ska hålla för 4000kvm.
 
Inne i gästhuset kör jag på med rökelse som bara den.
 
 
Jag monterade ner 50tals köksskåpet som inte alls hör hemma i ett 1700-tals hus, och bakom skåpet var väggen allt annat är vit och ren. Så jäkla äckligt. Skrubba skrubba och måla vitt sedan kommer det komma upp en hemma gjord hylla och med småkrokar så kaffemuggarna kan hänga där.. men det får välla dröja lite.
 
 
Medan Tiina försökte sova i solen me myggorna så busade killarna i poolen med flytväst.
 
 
De små små jordgubbsplantorna står i blom
 
 
Dessa lilla små och klättrande klättrar på den lille lille trasiga muren vid det lilla lilla potatislandet :)
 
 
Drygt att vi alla är sjuka nu supersnorigt, o hostigt så nu blir det inge mer bada för vi blir friska. :)
Och Dagis har ändå stängt för planeringsdag både torsdag och fredag. Jag vill så gärna vara i skolan.
Får ta igen det nästa vecka. :C Saknar solan som bara den.
 
Byebye 4 nu...

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-05-31 23:42:41

Du måste vattna jordgubbsplantorna ordentligt.Även potatisen. Bra att grabbarna vänjer sig med flytväst I poolen. Älskar och saknar er. Mormor frågar varje dag om jag hört något från Mickan,
så hon får daglig rapport om vad som händer hos er på landet.

Svar: Snälla mamma , sluta vara så "mammig" jag förstår att att de ska vattnas! Det skulle jag kunna lista ut om jag var 4 år ;P det blir lite som en mygga i örat haha älskar dig o pappi <3
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela