Denna fredag..

Publicerad 2013-05-24 18:58:00 i Allmänt, Gården, Pyssel, Skolan,

 
På väg till skolan så gottade jag mig i helt fantastiska danska Jeanne ´d Arc Living Magasinet.
My GOOOD va jag älskar allt jag ser. Mina ögon är som en svamp och mina tankar bara försvinner bort och man vill typ åka till närmaste färg butik och göra sluta på sista slantarna på massor av färg. Och förvandla de 50 möblerna som bara står i föråden och ruttnar bort. och de 40 stolarna på vinden som inte sett ljus på allderless påtok fr många år. Och helt plötsligt har man nästan missat busshållsplatsen till skolan, så man får kasta sig ur bussen som i en panikfylld dimma ;) Skapa är min drog här i livet, min familj lika så.  
 
 
 
Jag ÄLSKAR vita blommor skulle kunna ha endast en hel trädgård med vita blommor!
 
 
 
Nu har jag smackat på Vit hammarlack färg, och det var juh lättare sagt än gjort, men nu är det gjort! :)
 
 
Detta är som godis för mig, önskar jag fick vara i skolan när jag vill, alltid skulle skapa tills blåsfyllda händer är ett faktum hehe
 
 
 
Ett nytt projekt:
 
Gissa vad det ska bli... 
 
 
Min fina klasskompis Ida har världens finaste lilla mini häst. Jag är helt såld <3
 
 
 
En vit nykomling med en joinande filur. väntade vackert på mig när jag kom hem.
 
 
Träden står i blom, det är helt underbart vackert!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-05-28 22:27:31

Det är ljuvigt men krävs mycket jobb, det vet du sen hemma I Täby som är en sjättedel av er, exlusive sjön och skogspartier. Jag säger det igen,glöm inte att bara vara som par och familj. Allt annat finns kvar för många år framåt. Små steg och njut istället av första sommaren. Ta ledigt tillsammans på helgerna åk på utflykter och koppla av.

En del kloka ord av mamma

Svar: Yes mom... <3
Vi i det gamla Posthuset

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela