Råd om symaskin /overlock maskin & broderings maskin?

Publicerad 2013-03-13 18:24:46 i Allmänt,

Japp som rubriken lyder, jag vill ha tips på bra maskiner!! ;)
 
Time 2 göra något me tyg snuttarna som jag sparat på genom åren.
Vill komma igång igen, har knappt sytt sedan jag gick på Mode kläddesign o skrädderi utbildningen för snart 13 år sedan. Eller jo när Leandro föddes men sedan har jag inte haft någon bra maskin.
 
Fick min älskade mormors gamla men den började ryka innan det ens var dags att trampa på pedalen.
 
Tanken är att jag inte ska handla kläder i den mån det går, för man behöver juh inte köpa nytt det är bara att göra om så är den ny. :)
 
Att vara "inne" å ha det "senaste" är helt ointressant, de "senaste" är glömt i morgon och så spinner det meningslösa hjulet.
 
Åter till meningen med detta inlägg. Någon som har bra tips om maskiner? Tanken är att den kommer användas flitigt och kan hantera både tjockare tyg och tunnnna fina tyger. ???
 
Overlock? en som skär och overlockar på samma gång.? tips?
 
Broderings maskin som han hantera större ytor?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela