Öppet igen.

Publicerad 2013-03-12 15:38:33 i Allmänt,

Jag tog bort lösenordet nu kan ni gå in igen.
 
Här är det sjukstuga fortfarande, fattar inte att det inte ger sig, vaknade med ögoninflamation i morse o blåsor i halsen sedan förra veckan och då även öroninflamation o feber.
Har varken haft ork eller lust att göra något har inte kollat efter datan eller telefonen....efter flera veckors bollande av sjukdom mellan barn och mig och det huvudet känns som fastklämt i en burk så ska jag till VC i morgon och se om d e halsfluss eller snarare om det är virus eller baktriellt.
 
På renoverings fronten har det inte hänt jätte mycket "trappsteget" jag byggde i hallen har jag målat i dag och lika så en vända till på barnbordet, Leandros säng trapp och hela hans golv. Måste inhandla lite mer golv färg, vara en burk kostar 1800 kr ca så det hostar vi inte fram här i fattigstugan bara sådär :) 
 
Annat under förra veckan:
 
Mina älskade föräldrar var här och fikade och lånade över barnen. Leandro tjata på morfar om pimpel fiske så det var  och pimplade och fick en mört. hehe
 
Jag var hos min kära mormor 1 två dagar när jag kände mig bättre, hjälpte till och fixa i skåpen och bara prata en massa minnen. Det är härligt, Jag har oftast mycket roligaste med äldre människor det har ofta så mycket vettigt att prata om, och sådant som jag har intresse för.
Dock fick jag se sista 30 min på ett plågsamt Melodifestivalen.
Känns som om man är själv om att verkligen ogilla sånt tjafs.
Om jag fick välja mellan att titta på Melodifestivalen och sitta och filosofera på ett utedass i skogen o lyssna på fåglarna, så tror jag utedass varianten skulle ge mig mer. hehe
 
Mycket glad var jag när jag kom hem från mormor.. och hittade en massa snödroppar som tittade fram lite här och var där snön äntligen smällt undan.
 
Nu ska jag åka i väg med svullna ögon, måste börja med körkortet  :)
 
 
Pratade även med min kära farmor i dag. Som jag saknar henne och "farfar".
 
choppa lokk
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela