Lite mer GO idag :)

Publicerad 2013-03-23 20:54:00 i Allmänt,

I dag kände jag att orken återvänt lite iaf, ontet och locket är dock kvar, och jag blöder en massa näsblod.
Men iaf finns det något sämre att både läsa om eller prata om än sjukdomar o vädret haha (svennarna i ett nötskal) ;P
 
Älsklingarna små vaknar med ljuset så det blev ganska tidigt i morse, vi slängde in lite bröd i ugnen och åt en tidig frukost, sedan klädde vi på oss och gick ut och försökte hacka bort den 1 meter höga snö/isberget på vår lilla veranda jag hackade tills jag blev helt svettig och inte fasen hände nått med berget! Man skulle ha en slang med varmvatten och spola bort allt.
Efter att både jag och grabbarna tröttnat så tog jag ut de där bordet jag hittade i snön förut som det visade sig hade betong fast smackat på hela undersidan, så det var lättare sagt än gjort att få bort detta.
Jag hämtade slipmaskinen och slipa tills röken låg tät som rökmaskinen på discot när man var liten hehe
Fick bort allt tjafs, sedan fick jag borsta bort allt grus och sedan damsugade jag bordet, tvättade av denna och sedan fick det torka sedan gick jag lös med grundfärg så i morgon ska ja måla bordet igen. sedan målade jag en låda och 4 svarvade ben och sedan så målade jag första lagret på det fd senapsgula lilla skåpet. Killarna målade egna tavlor och sedan vid 11 så var det lunch och så fikade vi efter med äppelkakan vi bakade i går och lite mjölk.
 
Sedan sjöng jag med mig "ljuva stämma" haha (epatraktor) och så somnande killarna och jag passade på att färga håret, men jag ser ingen skillnad om jag ska va ärlig men skönt att duscha va det :)
Och vi har i två dagar försökt att tvätta alla soffklädslar och kuddar, och en massa mattor...vilken tid det tar och plats att hänga på tork.
 
Skönt är det att få hem mannen i huset han har varit borta en vecka nu och allt blir så mycket lättare när man är två. Bara det att prata med en vuxen är rätt befriande.
Eller när mini shabo får sina sinnesryck på brorsan och skriker som om det var på liv och död och hjärtat fladdrar upp i halsgropen..Eller de dagar när man är så trött på att höra sin egna sura röst efter att man sagt till om samma sak 40 gånger om och om igen.
Eller få dela barnens helt fantastiska och härliga uttryck, och göra saker som familj. 
 
Och få äta hans goda mat hahahaha....
Jag har blivit så bortskämd, jag älskade att laga mat förut men han är så grym på att laga mat att jag känner mig helt kass... han får mer än gärna laga mat hehe han ser mat som kärlek och kärlek är det vad det är ;D
 
I morgon blir det till att gå ut i solen och sedan blir det till att försöka lista ut vad som är vad ibland en massor av fröpåsar med olika grönsaker och kryddor för det står på arabiska på dessa....
Måste sätta fart att så snart :)
 
Nu ska jag krypa ner i sängen o zappa lite på tvn...  
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela