Klorna är satta i senapsskåpet.

Publicerad 2013-03-25 12:20:00 i Allmänt,

 
Japp nu är klorna satta i detta halv ruttna skåp i senapsgult.
 
 
 
 
Efter ett kämpande att få bort denna extremt sittande färg utan att lyckas helt så bestämde jag mig för att
det kanske inte blir annat än charmigt med lite krackelering här och var :)
 
Denna lösa list stump stom ligger ovan på skåpen som ni ser den skickade barnen in i elden så det var till att ta bort alla lister och så får jag fixa en ny vid tillfälle.
 
Jag vill inte måla den "jätte fint utan lite slarvigt annars känns inte det rätt med de krackelerade områdena.
 
Först vitmålade jag den en vända.
 
 
 
 
Sedan vitmålade jag två träornament och när färgen torkade så klutta jag lim över hela ornamenten.
 
 
 
 
Sedan fästa jag ornamenten och tog bort överflödigt lim.
 
 
 
 
Tadaaa....  nu är det list jakt kvar på det lilla skåpet. Lite kan göra mycket.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela