Jag är nog knäpp.

Publicerad 2013-03-26 11:05:00 i Allmänt,

 
Men jag kan inte låta bli att bli så glad av denna "kattsäng" som ingen katt ligger  i iaf.
Snirkelsnorkel o krumilutter och ornament makes me happy! Och jag ser framemot att göra om denna till ett jätte kakfat. 
 
 
Kala raka opersonliga linjer är som bortspolade av vad ett personligt hem är för mig. Är jätte trött på rostfritt stål av vit varor, på vitvaror i övrigt om det inte smälter fint in i ett kök dvs.
Udda tänkande och utplaceringar av saker och ting som kanske egentligen hör hemma på en annan plats drar igång skapande och ideér hos mig. Såg en äldre snickarbänk som blev en del av ett ute kök med vask i osv.
Gööör najsigt! Allt måste inte vara som folk tycker att det "borde" bara för att stämma överens med hur andra har det..  Det i sig blir ganska tråkigt enligt min mening :) Lite överraskningar ska det allt finns.
 
Just nu har vi ett halvt hus som är så ruskigt fult att jag önskar två år har gått och vi kanske kommit någon bit påväg.
När man köper ett äldre hus så är det alltid nått krux påvägen, och det första vi måste göra innan nästa höst är att isolera båda hallarna eftersom vi har frost på insidan av dörrarna.   Yes sådant man inte vet när man köper mitt i sommaren, och får flytta in mitt i varga vintern ;)
 
Ska nog passa på att isolera hemliga rummet när vi är i farten.  Japp för i Leandros rum finns nämnligen en liten liten "dörr" på kanske 50x50 cm som leder in (ner) till ett litet hemligt rum med ett litet skrivbord osv. men nu är det frost o kallt där inne och då kommer kylan in också. Så frågan är om man ska öppna upp och göra detta mini mini rum som en del av rummet tror det blir så :) Vi får la se.  
 
Ha en underbar dag, njut av den fina "vår"solen ;D <3
 
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela