Fick börja morgonen.

Publicerad 2013-03-04 09:35:57 i Allmänt,

Fick börja morgonen med hostmedicin för leandero och Airomir o pulmecot till Mileon, på med MASSOR av kläder det var som IS inne.. sen var det bara att tömma all aska dvs  två sothinkar fulla så man kunde få någon fjutt i brasan = varma element = varmt inne!
Så nu är systemet igång igen. Snälla vååååår kom, i förrgår så kände vi hur det blåste in kall luft i den "nya" delen på tappan (precis innan för dörren) vi tog bort ett plank, och sedan feta plankor och under dessa var det ruttet. Så det blev till att såga bort allt skitunder detta fanns det ett hål ut, och sjukt mycket solros frö ska och massor av olika skal från fröer. = lilla mushus.  så det blev till att damsuga ur allt, bygga upp  nya reglar, isolera, och bygga upp en ny del, skönt.
Då vet man hur förjävligt det antagligen ser ut under och i det hela så känns det ganska bra att vi måste riva upp hela undervåningen vart d lider, så det inte var lagt något fint nytt golv, utan att det också var gjort till grund och botten! och vi levt i ett mögel hus.
Sen kommer allt det jobb vi har framför vara som, vet inte vad jag ska säga. Vill inte vara nära min sambo då iaf hahaha eller så gör jag det själv bara matrialet finns och ett vattenpass så kan jag jobba dag och natt. och förhoppningsvis har vi inte barnen hemma då för det gör det hela svårt efter som en av oss måste hitta på annat med våra små älskade.
 
Det blir bra, det ska bli bra, DET ÄR KLART ATT DET BLIR ;P ;D 
 
Drömmen om  LUGNET PÅ LANDET..... kom, jag anropar KOM hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela