Så var han äntligen hemma, och ut i åskvädret.

Publicerad 2013-06-01 23:15:00 i Allmänt,

 
 
 
 
På morgonen rostade jag "pasta" i ugnen, det är ett måste i mitt kök älskar att blanda det med burgul eller me basmati ris. Har gjort detta de senaste 15 åren, ja sedan jag flyttade hemifrån den första gången. Den "orostade" pastan är toppen i soppor.
 
 
Sedan tog jag morgon kaffet och gick ut, satte mig på trappen och slipade till trälyktorna somjag målat vita innan, de va lite för "fina" enligt mig. några enkla drag så vart det lagom fint som ja vill ha det.
 
 
 
Tills vi totalrenoverat det hemska röda rummet så försöker jag fylla på med vita ting så känns det "lite" ljusare iaf. Hate that rooom. Men men allt har sin tid.
 
 
Om jag vart glad när jag kom in och
finaste prinsarna i världen hade gått ut och plockat blommor til sin kära mamma och ställt de i ett glas på bordet och ett i vardagsrummet.
 
 
 
Sedan var lyckan gjord när Pappa Lamm kom hem spontant. Jobbar kläderna fick inte komma in i huset iaf ..
 
 
 När den turkiska musiken var på hög volym i köket, brasorna stod i brand på gården , Och den gulligt usla "förtillfället" grillen va på tuttad och inga barn runt mina ben så spred sig ett lyckorus i kroppen. Min älskling var äntligen hemma.! :D 
 
Mileon var lite skeptisk till maten först, sen åt det som vildingar.
 
 
Det var så jätte gott <3
 
 
Efter maten grillade vi godis på värmen som fortfarande fanns..
 
 
Det var uppskattat och lite knasigt.
 
 
 
Efter vi ätit och var mätta och belåtna så gick vi ut i regnet i flera timmar......
 
 
Hade det inte varit för att det är så mycket myggor så hade det varit perfekt att äta lunch på i skuggan, nu när det äntligen blivit som ett tak :) Det doftar helt underbart här inne. Ska finna underbart doftande klätter växter som ska få fylla ut "väggarna". På kvällarna är det jätte mysigt när man tänder lyktorna som hänger i blom taket. 
 
 
Bara grunden e gjort finns inget som är klart här sålångt ögat kan nå.
 
 
 
 
 
Sniglarna tog sig ett skumbad i åskvädret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var så underbart, ett riktigt varmt sommar regn,åskan mullrade dovt nånstanns en bit bort.
Hela familjen var ute ett par timmar och stördes inte alls av att solen inte sken.  
 
 
Medans regnet vräkte ner så ställde leandro och jag skottkärran under vattenrännan som fort fylldes upp så vattnade vi de växter som taken skyddade från regnvattnet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela