Ska man så ska man.

Publicerad 2013-01-20 19:27:00 i Familjen, Gården, Renovering,

Jahopp här har jag just satt mig på min bakdel, KUL fixa lite bilder och föra över allt från externa hårddisken till nya datan..... men så har denna helt jätte irriterande mojängen pajat med ALLA BILDER GaAAAAHhhh Hugg i hjärtat! Och så ledsen. 4 datorer senare och två externa hårdiskar senare så tänker jag aldrig mer lite på dessa skit elektronik saker. Menmen jag får ta lite djupa andetag och hoppas att vi finner en lösning, vet att det finns folk som meckar isär o kirrar över alla bilder från trasiga hårddiskar. Upp me denna på hyllan för nu iaf ;C
Här har verkligen inte lantlivet funnit lugnet ännu, vi har rivit ut 4 golv med golv under golvet hehe och målat två smårum, väggar och tak i vit, vi ska lägga trägolv i ena rummet då det var från 1800 talet och det var 1,5 cm springor imellan m 2cm spikhuven så det behålls men det får ligga under ett nytt trägolv pga att det är små fötter som ska gå där.
Taket råkade juh ramla ner i ena rummet och nu har vi även hittat en gammal dörr i väggen som vi nu öppnat.
Jag är så glad över att det var fint trägolv under golven i allrummet/lekrummet där uppe, även var det kakel på kakel under kakelugnen i samma rum.

Lager på lager på lager.... tog även det feta lager tapeter från väggarna nu när vi ändå rev alla väggar och detta la i blöt och fick fram tapeterna genom tiderna i detta rumför :) Nu har jag lagt alla tapet snuttar jag fick fram på tork, Spännande tyckte jag iaf :)
Ja menar Ska man så ska man det är bra att göra det bra från början, snabba lösningar kan vara bra för stunden men tänker man långsiktigt så är det jäkligt dumt bara, då man ofta får göra om och göra nytt ;D
Längtar efter att lekrum och barnens sovrum är klart.
Vill attackera det röda rummen där nere så jag kan vara där utan att hela golvet gungar och att jag mår illa. lyfte på en bräda i dag kunde inte låta bli, krullitott matta under, under krullitott mattan så finns en spånskiva, under denna såg jag frigolit. Tudillu va sketet. hoppades på feta trägolvet där med men men
Jag har alltid velat lägga ett eget trägolv så jag antar att jag kommer bocka av detta från listan som ja vill göra ;P
I morgon blir det att åka till Stockholm, igen. vi var där igår på fika hos kära svärmor. Har saknat henne massor, hennes skratt gör mig jätte glad.
Var och lämnade sönerna också känns så mycket bättre att renovera denna veckan då de inte är hemma.
Det vill juh så gärna va mitt i mitten av allt.... vilket är självklart, men kanske inte det man som vuxen vill när man bara vill få klart så de kan leka fritt.   

Mormor mår bättre nu också, min älskade mormor var här förra lördagen och hon var pigg och glad trodde vi alla och vi fikade och kolla runt i alla men dagen efter hade hon feber och det visade sig att hon fått streptockocker i blodet och vi höll på att förlora världens mest underbara mormor när sänkan gått ner låg den på 279 ;-O den ska vara under 20 för kvinnor.
Älskar dig så det gör ont mormor, längar efter att sitta och prata i timmar med dig, finaste finaste mormor Och sluta upp med dessa dumheter, du har så mycket att ge än <3
Du ska juh sitta och njuta av dagen under ett parasoll eller på en filt under äppelträden i sommar @)--)---------

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela