Mileons lilla sovrum o rivning av tak i lekrum

Publicerad 2013-01-04 20:45:00 i Renovering,

4 JANUARI 2013
Lager två och 3 är målat.
Den mörka heltäckningsmattan och "golvet" under de, fick flyga ut genom fönstret.
Och va hittade vi där? Jo ett super fint "nytt" trägolv ;D
Samtidigt i rummet bredvid "råkade" Samet kika lite i ett studsbollhåll i väven i taket som barnen innan
råkat göra, RITCH så lossnade en halv meter tak snutt o galet mycket skit rasade ner och ett gammalt vackert trätak fick nu luft.
 
 
Och när jag senare skulle få loss den biten Samet gjorde, så vart det en 2 meter lång remsa som lossnade, och ÄNNU MER spån o skit som damp ned på golvet. Så det var bara på med hanskar mask och få ut lite agg på detta otrevliga "tak", jag öppnade fönstret på övervåningen och skicka ut allt rätt ner på gräsmattan.
De få grannar vi har omkring hoppas jag inte tror vi är fucked up crazy 08or. synen utifrån skulle nog få mig själv att undra. För senare åkte både lampor o gammla hyllor, lister osv rätt ut för att landa med ett ganska skönt och befriande brak. ;D Känslomässigt jäkligt skön känsla måste jag erkänna.
 
 
Min mamma o pappa hämtade grabbarna från Arlanda så fick de sova en natt hos dem.,även kissekatterna är kvar hos kattvakt
VILKEN TUR! haha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela