Maskerad

Publicerad 2013-01-17 14:59:00 i Allmänt,

I dag var jag och Sam med på dagis Mileon var som vanligt igen.
Det var maskerad och grabbarna var små riddare.
Alla barnen hade " dans" i stora samlings rummet.  Lite som ett disco för små.
Alla studade omkring i olika dräckter allt från pingvin till drakar o stålmannen och prinsessor. De dansade och skrattade, så roligt. Jag dansade med Mileon då han va lite blyg. Och Leandro for omkring med stora killarna.
Sedan fick det en strut som de gjort av fint papper med lite chips osv.
Hoppas vi skaffat en symaskin till nästa år vart tokinspirerad att du massa roligt till barnen.
Vi smög iväg från avd sedan så fick vi hänga i kaffe rummet, tills man fick trä smak i rumpen. ;)
 
Påväg hem åkte vi runt i byn så man lär sig hitta lite iaf.
Nu vet vi vart byfesten ska hållas i helgen, maskeradtåg och gippo med dans efter.
Denna hålls  tydligen i ur och skur osv om det regnar eller om det är -15 ;)
 
På kvällen gluttade vi lite under heltäckningsmattan + spånskivorna under vilket sekel golvet är ifrån
tror att det ser ganska hoppfullt ut, vi får se på lördag då killarna är borta en vecka då ska bända bort golven och skicka ut den genom fönstret som vi gjorde me taket i samma rum haha.
 
Vi hittade juh en förseglad dörr i samma rum bakom de många lager av tapeter den ska ja nog ta mig igenom
bättre med ingången till lekrummet där än rakt ut i trappan som den är nu.
Så får vi stänga den lilla dörren som finns nu och kanske bygga ut Leandros rum nån halvmeter, eller så blir det
"smyg förvaring" bakom pen panelvägg som man inte ser ;)
 
"Små" steg i taget med renoveringen. Det så sååå mycket att göra nästan hela huset så lite varje år får d bli hehe.
Små steg mot ett ljust och luftigt litet hus. Det viktigaste först är barnrummen och lekrummet så man inte behöver ha ångest över att grabbarna får gå igenom värsta äckelpäckel rummet innan d kommer till det ena lilla sovrummet med läspölen ;) Detta kommer juh vara Mileons rum senare.
Sedan är kräkrummen prio fyyy två jätte mörkröda rum o och ett golv som svajar eftersom det är  långluggad heltäcknings matta och över det finns ett iskallt laminatgolv. ut med allt säger jag bara och in me riktigt trägolv. För som det är nu kan jag inte ens kan befinna mig i utan att vara sååå yr och illa måeende.
 
tjingjting
  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela