Alla minnen är fulla och laddare saknas så..

Publicerad 2013-01-10 14:09:48 i Allmänt,

Eftersom data minnet på denna lille flutt data e slut även fyllt minne på på kameran och på telefonen och utan Internet ännu i huset så är det lite svårt att komma igång och få ut bilder och laddarna till de andra datorerna finns fortfarande nedpackade i någon av det ouppackade kartongerna. Ska göra ett ryck i kväll om jag orkar och packa upp och se om jag finner laddarna osv.
Längtar så efter att det ska bli måndag då mannen är i Stockholm på Jour jobb i en hel vecka :(
Total saknad och typiskt nu precis efter inflytt plus små sjuklingar menmen sådant är livet och jag har fått stenkoll på hur man ska hålla flutt på elden och uppvärmningen av huset. Grabbarna får också hjälpa till att hämta ved med min hjälp och de tycker det är jätte skojigt att lasta på ved på pulkan och köra fram till dörren ;)

Vi har hunnit med en hel del här i huset trots det bara var ca en vecka sedan vi flyttade in. små rummen till killarna har blivit vita jag har kastat ut lager på lager av golv i tre smårum.
Vi råkade riva net hela taket i lekrummet. Jag har målat om en spegel, en soffa, katt säng, 3 hyllor, har gjort om 4 ljusstakar och disikerat en orgel och vi har styckat någon byrå hit o dit hehe som nu gör oss varma i vedugnen. Japp det och lite mer men väntar in min kära man och sen blir det full fart igen. Har 40 myror i rumpan som kliar nu efter några "lat dagar" ;)

Just det vi har haft mus jakt också njag stod där o väntade på mannen och hans systra det var andra dagen i huset tror jag minsann.

Barnen var fortfarande i Libanon iaf.. jag packade upp en låda helt plötsligt tittar en mus på mig med SÅÅÅ STORA ögon, inom loppet av en sekund hoppar musen på mig i skräck och jag skrek i högan sky haha Jag vart verkligen skit rädd, men när allt kommer omkring så va den rätt söt och livrädd själv, sen tog det typ nån timma innan jag fick ut den. Känns bra att vi införskaffade två missar iaf.
Helldre en mus i missens mage än 40 i huset hehe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela