Så kom tanten hit.

Publicerad 2013-02-06 10:00:00 i Allmänt,

Den alltid lika ovälkomna tant röd dök upp imorse, 40 dagar sedan förra gången hon var här, och jag har haft såå ont i brösten i 2 veckor, kändes som att "kanske denna gången" men eftersom jag varken känt citron sug eller indiskmatsug som brukar vara d första gravids tecken me mig så tvekade jag....o så dök hon upp sådär som vi nu "vant" oss vid men ändå inte och alltid lika ovälkommen.
 
Jag kollade upp hur mina ägg såg ut i december och jag hade ägg i överflöd och allt såg bra ut.
Nu blir det att vi få ringa C V Linné kliniken och boka möte för utredning.
 
Är det inte ditt så är det datt, vi har inte get upp hoppet om en gemensam liten liten
Det är den pusselbiten som fattas. Vi får se ljust på framtiden och se vart efter vad som krävs :)
Lägga fokus på annat mellan läkarbesöken och ta dagen som den kommer och göra det bästa av nuet.
Om det inte varit för att jag är så pass gammal som jag är skulle jag inte tänka på det särskillt mycket ännu.
Men i feb. fyller jag 31 år... snart tickar det nedåt för barnbiten, samtidigt tar det mycket lång tid med utredningar o väntetider och sen om inget fungerar möljigtvis ansöka för adoption och all den tid som det tar.... hua...
Nää bästa är att inte övertänka saker och ting, för annars ökar stressen me tankarna och det är av ingen nytta o inte av fördel.
 
Mannen min är och handlar färg, snacka om att jag ska gå loss med roller o pensel, så såga ut d sista listerna till "fönsterna" i barnrummen.
 
later later...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-02-06 12:36:46

Hej fina fina du!
Vilken fin gård ni har skaffat. Har försökt ringa ett par ggr men såg idag på FB att ni har dålig täckning så nu förstår jag varför jag inte kommer fram :P
Skulle vara så himla kul att få komma ut och hälsa på er till våren och se hur ni har det :) Nu jag jag iallafall hänga med lite genom din blogg men det vore kul att ses.
Hör gärna av dig om du får täckning :) Nu var det så länge sedan vi pratades vid.

Massa kramar/ Veronica

Svar: Ååå ja ni är välkomna när ni vill fast framåt våret är det nog lite mer gäst vänligt ;DGrattis till bebis, ja vi försöker här o d går inte alls hehe men vi gläds med er andra <3
saknar er massor all lycka till er hjärtat så hörs vi snart <3 vi ska skaffa hemma telefon så när d e klart skickar jag nr <3
puss o kram
E B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela