Något har hänt.

Publicerad 2013-02-01 00:43:00 i Allmänt,

 
 
Något har hänt sedan vi flyttat.
Jag har ingen som helst koll på telefonen, vet ofta inte ens vart den är och ofta är batteriet slut då jag hittat den.
Framför datan sitter jag max 15 minuter per dag, om ens det.
Det är inte så att jag sitter och latar mig, även om jag längtar efter att inte göra något speciellt alls fast det får komma till sommaren.
Vi har fortfarande inte funnit minneskorten till kamerorna och inte heller laddarna så mina älsklingar ligger o spänner linsen i mig på hyllan.
Sedan väntar vi på den externa kabinett som vi beställt på nätet, förhoppningsvis kan den rädda alla våra kort från alla år, då externa hårdisken fick för sig att köra en "Game over".
Vågar inte tänka annat än att det ska gå bra.
 
 Vi har ägnat de senaste dagarna att hugga och såga ner ca 15 träd,som en del varit en fara för en del av hustaken och andra som inte såg så friska ut. Och delvis börja planera  o börja med planderna om oldning, framtida bygge av hönshus och växthus...
Men sooom vi har konkat, burit, släpat, stonkat, pustat,
haha om inte förlossningar gett mig hemoroider så lär jag få det av detta om jag forsätter mycket längre o fler dagar haha.. allså så tungt har det varit.
Vi har duckat för snärtande kvistar och druttlat ner me benen i hål som snön så fint lagt ett täcke över.
 
Jag har hittat ett fint bord i snön som jag hackat ut. Får se vad vi kan hitta på med detta om det går att rädda :)
 
 
Vi har även gott på skattjakt i alla uthusen, det är som att gå in i världens bästa loppis, fast att allt ingått i köpet av gården. Som denna nedan I just love it !
 
 
 
Jag känner mig så tacksam till förra ägarna och till alla människor som setat och skapat alla de fina sniderierna, ornamenten osv. vart rent rörd av allt arbete o kärlek bara att dra fingrarna längst alla utsnidade blommor kändes som att hålla ett konstverk.
 
 
 
 
I en gammal låda hittade jag flera hundra låsbeslag osv
 
 
 Det finns mängder av dörrar, fönster, skåpsluckor, delar av sänggavlar, fantastiska gammla burkar, kistor, skåp, knoppar, lådor, stolar, svarvade ben, gamla redskap, ljusstakar, kartor, lampor med mer...
 
 
 
 
Jag älskar vår gård, vill bli gammal här med min man. Vill uppfostra våra barn och flitigt ta hand om detta som det redan gjorts i flera hundra år.
 
 
                                                                  Hittade en skön gammal girarr!!
 
 
 
Vi har även hunnit rädda tomtens släde och ett gäng sparkar o ett vackert bord, en gungstol från det gamla gamla sönder ruttnande skjulet som vi sedan gick loss på med motorsåg och kofot. Fint med ved till nästa vinter räcker ca 20-25 dagar iaf, om det inte blir så kallt som det varit nu innan denna vecka dvs -20 så tror jag nog att det räcker runt 10-15 dagar iaf. 
 
Lekrummet är så gott som klart lite små saker kvar o sedan lägga golv i Leandros lilla sovrum sedan så får det "va som d är" på övervåningen tills sommaren, tror jag iaf.
Jag har juh myror i baken så man vet juh inte, men jag måste få ordning på kräkrummen på undervåningen blir så yr o illa måeende fortfarande så jag är helt inte där alls. bara för det sitter jag här nu som en klump i fotöljen och älsklingen min ligger o snosar i soffan bredvid mig o kissemissarna ligger på en filt i den andra fotöljen o sover huller ombuller. dags att sova för mig med snart oftast sover vi runt 21-22 nu förtiden gör skönt. öven barnen sover till 8 varje dag, heeeeelt galet. I lägenheten så vaknade d alltid runt 5 i bland tidigare o ibland om jag hade tur runt 6.
 
Inte så kul att blogga om jag inte har bra bilder att lägga upp då jag vill kunna gå tillbaka och titta senare, som en dagbok för oss som även är öppen för andra men i grund o botten för att titta tillbaka och minnas och visa barnenosv.
Aja mobil kort får duga tillsvidare :)
 
Aporpå barnen, ingen bebis på G nu heller i Mars har det gått 1 år sedan vi börjat, tänk om det råkade trixa till nått me akut k-snittet jag fick göra med minstingen, d har slagit mig iaf. För ägg i överflöd har jag iaf det har de redan kollat upp, hummm...
Kanske helt enkelt inte var menat innan och att nu efter vi så smått renoverat att hon/han tycket det är mer trivsamt att bli till (önsketänkande) Jag är juh faktiskt inte ung längre fyller 31 år i februari.
men vi önskar verkligen en liten dutt här hemma och killarna undrar hur lång tid det ska ta innan de får en bebis.
I år inshAlla i år
 
  
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela