Klippa äppelträd?

Publicerad 2013-02-02 18:23:00 i Allmänt,

Har någon goda råd ang att klippa träd Vi har olika sorters äppelträd, vet inte om det gör nån skillnad.
Kan man klippa ner dessa på våren? och isåfall när? och hur.
Ser ut att vara vildvuxna. Ska bli spännande att följa först året på gården vet inte vad som ska kika upp framåt vår och sommaren.

Vi ska plantera ett nytt träd var som ska växa med oss, gården och åren som går ;)

Finns såååå mycket gryma frukter som vanligtvis inte man kanske finner i en svensson-trädgård
 
.
 
 
 
 
 
ZON IV (ZON 4) lutar det åt att vi lever i nu, och undra nu vad som går fint att odla med de förutsättningar som vi har, iaf tills den vackra dag vi byggt växthus då kan man juh vidga förutsättningarna ;D
Ska kolla lite härliga bär,frukter, och grönsaker. Örter o växter vill jag lära mig om, framtida trädgårdshäxa är planen!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-02-06 12:31:21

hej mickan. nu har jag hitta hit med ;). Klippa äppelträden är inget svårt. du kan börja så fort snön börjar töa bort. jag kan komma och visa dig om du vill. ett enkelt tipps är att ta alla grenar som går rakt upp i luften. klipp dem precis ovanför "kragen" längst ner på grenen.
så mysigt ni har det där ute. kram

Svar: ÅÅåå gulle dig JA kom hit bara o ta med Jenny, saknar er tokfior <3 Skulle vara super att bli visad me äppelträden för det ser hel vilda ut hehe
E B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela