Kan man vara kär i livet, det är juh ens livspartner?

Publicerad 2013-02-11 23:49:00 i Allmänt,

Det tror jag nog iaf att jag är, allt blir till vad man gör det till. Ibland är livet inte rättvist, finns bra dagar, dåliga dagar, sura dagar och super glada dagar.  Som i ett kärleks förhållande ;) 
Man ska nog inte vara för hård på livet, det handlar inte om att allt på alla punkter ska vara perfekt. Ibland får man kompromissa mellan dagar och stunder precis som i vilken relation som helst. Det sitter i huvudet, i ens tänk. Att finna kärlek till livet, i alla dess stunder är att ta nuet för va det är och göra det bästa av det. Det är lättare sagt än gjort vissa dagar, behandla livet som din kärlekspartner, gör saker du tycker om och trivs med och unna dig mysiga stunder, skönt att kunna bestämma över hur du har förmågan att skapa ditt egna liv, efter dina egna förutsättningar. Njuuut, bara de att efter barnen sover sött kunna njuta av en kopp te medans man tittar ut på snöflingorna som far runt.
Jag njuter som mest av tysta korta stunder (plats för att "bara va", tänka, drömma, eller bara va här och nu och inte göra ett dugg), eller sitta kvar en stund efter killarna somnat och bara titta på ett lugn man så sällan ser hos barnen eftersom det är totalt crazy här från att de vaknar till att d sover, runt runt bus o full fart.
Men jag lever som mest när det är fullös och saker händer, barnen kommer med deras små knäpp knasiga små uttalanden om det mesta, så man får många härliga skratt, när man får en finfin teckning de målat och när de kommer fram för att bara säga- Mamma jag älskar dig sååå häääär mycket.  Älskar barnen över allt annat och tur är väl det "när de är som jobbigast" och man istället får höra -Mamma du är en jätte dum mamma. Om de inte inte får som de vill, vilket de inte får alla gånger ;P 
Jag är kär i livet med alla dess upp och nedgångar, motgångar, framgångar. Det må vara bedrövligt jobbigt i vissa stunder, men då finns det plats att njuta när man sedan tänker tillbaka på att man red ut just den vågen och förhoppningsvis lärt sig något av den.  
Vet inte va ja babblar om nu... Jag älskar mitt liv, min partner, mina barn o föräldrar o vännerna.
Är bara tacksam för de jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela