En längtan att Dreja

Publicerad 2013-02-07 10:28:00 i Antikt, Gården,

 
Jag längtar efter sommaren och jag ska va i bagarstugan och ska ge mig på den EJ eldrivna drejbordet.
Har alltid velat lära mig, det verkar så geggigt o mysigt på någevis.
Men är i nuet och låter fingrarna och sinnet skapa vart efter som.
Och den jordiga varma doften som på sommaren efter ett härligt sommarregn.
Ska bli mysigt och jag med mitt pedantiska sinne kommer nog slänga en och en annan lerklump i stengolvet  ;P
 
Vet inte om jag hinner göra ordning bagarstugan i år annars får det bli ett annat år, det får ta sin tid.
 
Finns även en gammal vacker soffa jag ska renovera och har även två vackra fotöljer och ett bord i Rokoko Barock stil. Kommer bli perfekt att renovera möblerna i snickarverkstaden intill bagarstugan.
 
 
 
 
 
 
Gott om utrymme i verkstan finns det för fix o trix.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2013-02-07 13:04:52

Häftigt =) Allt ser grymt fint ut måste jag säga. Mycket härligt gammalt gods! Jag älskar timmerhus, och ni verkar ju ha flera fina timmerhus, du får visa dom live nån gång :)

Ett "tips" bara, skynda långsamt med alla idéer. När jag köpte mitt torp så hade jag 23947147.5 idéer vad jag skulle göra med stugan som jag var helt säker på att jag ville ha gjort och helst igår ^^. Men jag fick tipset att bo in mig först. Och jag har faktiskt efterhand har jag ändrat mig en hel del på vad jag tycker är viktigt och hur jag vill ha det =) Men det är samtidigt svårt att lugna ned sig eftersom man är lite nykär i sitt ställe och vill så mycket på en gång ^^

Postat av: Jocke

Publicerad 2013-02-07 13:15:34

Häftigt! =) Allt ser grymt fint ut måste jag säga. Mycket härligt gammalt gods! Jag älskar timmerhus, och ni verkar ju ha flera fina timmerhus, du får visa dom live nån gång :)

Ett "tips" bara, skynda långsamt med alla idéer. När jag köpte mitt torp så hade jag 23947147.5 idéer vad jag skulle göra med gården som jag var helt säker på att jag ville ha gjort och helst igår ^^. Men jag fick tipset att bo in mig först. Och jag har faktiskt efterhand har jag ändrat mig en hel del på vad jag tycker är viktigt och hur jag vill ha det =) Men det är samtidigt svårt att lugna ned sig eftersom man är lite nykär i sitt ställe och vill så mycket på en gång ^^

Svar: Tack jocke :), jo det jag är helt säker på är att allt måste bli ljust här hemma, ogillar allt förmycket mörker och allt förmycket omålat trä, så vi betar av rum för rum. Större projekt som utbyggnad kommer vi vänta några år med :) Men allt tar sådan tid, och det dyker upp mycket som man inte planerat. Och krångliga grejer man måste finna lösningar på. Kom ut till oss i sommar vettja :)
E B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela