En glad, en skrek

Publicerad 2013-02-12 16:18:00 i Allmänt, Familjen, Renovering,

 
 
I dag var vi ute och skottade ännu mer, senaste dagarna har det snöat ungefär 4,5 dm nysnö, så det var bara att hugga i med vår mini snöskyffel. I går skottade jag i 2,5  timma och i dag skottade jag bara i ca 30 min upp till de andra husen. Känner mig som Ringaren i Notre Dame, en stel sådan. menmen....får väl ta å hänga mig i ett äppelträd så jag blir ståtlig igen hehe.
 
 
Grabbarna och jag skulle åka snowracer eftersom Samet hade köpt dessa till bortskämda små trollen härromdagen. Mileon skrek och skrek o skrek och skrek o la sig o tappade benen.... sjukt tråkig.
Leandro knatade på, han försökte till att jag skulle släpa honom runt. Nån måtta, han har fått två ben för att gå.
Han var glad iaf och kämpade sig upp och ner för backen på tomten.
 
När jag var liten var man ute jämnt, kom in för att äta och var ute tills det blev mörkt.
Dessa barn vill göra allt som vuxna gör och inget som barn brukar göra... typ leka- så-att-mamma-kan-göra-lite-husliga-sysslor. Icke sa nicke så tvätten för göras i morrn :) Så det blir till att pyssla me gniddarna, eller hjälpa till med att hämta ved,osv.  
 
I går fick grabbarna måla sina egna stolar och det fick det göra mitt i vardagsrummet j(de rackarns golvet ska ändå ut.)
 
 
Och en liten mat pause och sen måla igen ;)
 
 
 
 
Jag började även att måla deras träklossar i lite roligare färger.än just .... ja... trä.
 
 
Har även tagit bort beslagen på jätte skåpet i vardags rummet, kanske hinner attackera denna i kväll, planen är att hinna med att slipa golvet i Leandros rum vilket vi inte hann me för ett par dagar sedan och måla den.
 
Hittade en gullig träljusstake idag i ena huset, sen ska jag måla om, och så stog jag in kanske 6 trälådor jag ska göra om som kommer bli super som uppdelnings system i rullande lådbordet jag gjorde härrom kvällen, snickrade ett lock osv och den e bara grundad och ska målas igen. valde mindre hjul till den än jag planerat, skulle varit rent finare med större men höjden blev bättre med mindre.
 
Barnen älskar sina fina målningar så jag ska rama in lite mer målningar och teckningar så det känner sig hemma i sina rum. dock har jag bara svarta ramar kvar, men det får bli så tillsvidare.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela