De många ser som skrot.

Publicerad 2013-02-26 18:12:00 i Allmänt, Antikt, Fynd, Gården, Renovering,

Många skulle nog se det mesta här som skrot, för mig som det kliar i fingrarna och ser det som guld.
 
Har hittat en massor av sköj ting i dag, som alla andra gånger.
 
Denna märkliga hylla som är i snickarverkstaden tycker jag är skit rolig, vet inte vad jag ska göra med den mer än måla om den och kluta ut vad den kommer bli perfekt för ;) Det blir senare i vår iaf.
 
 
 
 
Detta bord stod i skjulet som vi knuffa omkull så det ska också renoveras och avnjutas i sommar ;)
Just nu står det upponer på ett par däck :)
 
 
 
 
Nycklar nycklar nycklar, och lås gamla ska det vara. Det är något speciellt med det.
Har såååå mycket av både nycklar och lås...men hör någon ihop??
En dag kanske när det regnar i sommar ska jag sätta mig och pröva o pröva o pröva
och hoppas att man hittar par....lika lätt som att hitta rätt partner  ;P 
Jag har turen att finna min livs kärlek, hoppas min tur blir detsamma med dessa ;) 
 
  
 
 
 
Sköna hjälpmedel för vinklar o cirklar, vackra på nått sätt. Får nog hänga på väggen i pyssel rummet :)
 
 
 
 
 
 
 
Räddad ur snön, Ganska skruttig ,men cool grej från när? Vet ej. 
Annat sprutt än färgsprutan man kopplar till kompressorn ;P
Den får bo på utedasset tills jag vet vad jag ska göra med den.
 
 
 
 
 
 
 
 
Spinrockhjul, är vackra tycker jag , på vägg, att göra ljuskrona, i trädgården..
Eller att ha som "ratt" om man bygger ett leksjörövarskepp i trädgården :)
 
 
 
 
 
 
 
Vet inte alls vad detta är! Någon som vet??
 
 
eller dessa??
 
 
 
 
 
 
En gulli liten halv trasig låda, finns alltid något som kan bo där i :)
 
 
 
 
As skön "kistlåda" vad det funnits här i  I don't know.
Men den ska renoveras och jag har en hel den som ska in i den.
Kanske slutar med att den blir super att ha leksaker i.
Älskar att den inte är så klumpig utan kanske 2,5-3 dm bred. 
 
 
 
 
 
 
 
Denna låda kommer blir super som extra "vedlåda" eftersom det går åt en hel del
så är det bra att det är luftigt och att det torkar upp lite. Nu har vi juh massa ved i flyttkartonger i hela hallen (så gäst vänligt haha och 3 sågar i "vardagsrummet" ååångest rummet. Tänk om man bara kunde njuta i detta fantastiska utrymme näste år kanske, InshAllah! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa skönheter ska bli benen till det matbord jag ska göra. Inte nu men kanske i maj :) 
 
 
 
 
 
 
 
En enda fin tass hittade jag, undra vad jag ska hitta på med denna?
 
 
 
 
 
 
Ett avlångt smalt bord ska dessa nog skapas till om man byter plats på de så blir det "mönsterpassat",
Möjligen väggfäst på ena sidan då jag bara funnit dessa två. Kanske i det framtida badrummet i gästhuset
toalettbord.
Om man hittar en vacker tålig skål kan man ju göra ett hål och göra det som ett litet handfat.  
Det slutar väl i något annat men kreativitet är fritt, skapande lika så och ändras med humör o tid.
 
 
 
 
 
 
Detta flagiga, senapsgula låga skåp ska få sig en av hyvlig, bli omplåstrad, sen ska det bli förd till ljuset
 
 
 
 
 
Vatten spruta tror jag förra ägaren sa att de va. Rolig o skum vill veta mer om vad den används till.
Någon som vet?
 
 
 
 
 
Lite annat smått o gott som är gött att ha.
 
 
 
 
 
Någon plåtbricka, som numera Leandro ville ha som "tavla" i sitt rum :)
 
 
 
 
ALLTID good 2 have när jag jag ska pyssla, scrapbooking av någe slag, eller om man gör skärp eller vad som.
 
 
 
 
Två små träornament,  finns det plats för nånstanns.
 
 
 
 
Jag vet inte vem, vad, när, hur alllt ALLLLLLLT kommit hit. Vad det än har varit för en kreativ fillur så går skapandet hand i hand med den jag är som person och vad jag älskar att pyssla med.
 
Detta är super, nomore Pang i skåpet eller iaf inte lika skrälligt ;P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela