Nu har vi fått se alla årstiderna här på gården.

Publicerad 2013-10-15 14:13:00 i Allmänt,

Nu har vi bott på gården i 10 månader och får se alla årstiderna.
Det är så vackert, mina ögon kommer aldrig att mättas.
Det är egentligen inget speciellt, men för mig är detta den dröm jag haft i så många år. Bara lämna Stockholm och flytta till en liten skruttig gård, ett renoverings objekt.
.
Vi har så mycket jobb kvar och klar blir vi nog aldrig efter som att skapa är en cirkel som spinner runt men vi har aldrig haft så lite pengar som vi har nu. Jag har 00.20 öre på kontot de är rekord :) så om förändring här hemma ska ske så blir det att sälja en massa på tradera, blocket och göra om det vi har redan, men nu ligger större renoveringar på is.
Har börjat sy lite och jag önskar jag finner tid till det.
 
Det är helt tokigt att jag som nu inte varken har skola eller "jobb" (som man tjänar pengar av) ändå inte har tid att ta det lugnt. Det är något jag får jobba på, för jag har flera små drömmar jag måste lägga focus på om jag vill att de ska uppfyllas.
 
Vår största önskan är få ett gemensamt barn, och vi har kämpat i över 1,5 år och vi har gjort utredning och allt ser toppen ut därför är det lite av ett frågetecken varför vi inte lyckas.
Jag tror allt har sin tid och i ärlighetens namn så har det inte varit lägligt innan då jag renoverade lägenheten förra året och nu när vi flyttade till gården så jag har 98% själv renoverat både hus och möbler och rensat gården och storterat och sen har jag hunnit med att gå på svets och löd utbildning ( dock grundläggande bara) och sen har vi barnen 3 veckor i månaden så det är full rulle..
Jag har aldrig delat lyckan av att vänta barn och aldrig delat lyckan av ett nyfött barn , då relationen till barnens pappa va i graven.
 
Nu när jag har världens bästa man. Jag är så förbannat förälskad i honom och i mina ögon är han den finaste på alla vis (ok han är ingen man ska renovera med om man vill behålla husfriden, och sen är han inte hemma på dagarna heller.en iaf.
Blir hel pirrig i kroppen av denna man och ja har fortfarande fjärilar i magen när han kommer hem från jobbet, eller som nu när jag tänker på honom.
Han är min andre hälft, kan inte tänka mig att dela ett liv med någon annan, men mer än förväntansfull att få ett syskon till Leandro o Mileon och båda killarna har tjatat på att få syskon sen såå långtid tillbaka.
Vi får väl se vad som livet har för planer för oss.. Det viktigaste är att vara tacksam för det man har här och nu, om det så är en tvål att tvätta händerna med eller att verkligen njuta om koppen kaffe på morgonen eller något så fantastiskt att gå ut och plocka ett helt ljuvligt äpple direkt från sitt egna träd. Inbland känns livet allt annat än stillsamt och njutbart, men faktum är att det är övergående. Vem vet vilken glädje morgondagen har att erbjuda ;) och sålänge man inte sitter och tycker synd om sig själv och gör försök att förändra det man inte är tillfreds med i sitt liv så är man på rätt väg, det gäller även med folk i ens närhet!  Kram på er alla ha en fin dag. 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi i det gamla Posthuset

Vi är en familj med vilda ideér, älskar det enkla livet, och ge nytt liv åt det gamla ;) Vi är lite överspontana o gillar allt som har med skapande att göra! Vi var extremt trött på det sjuka storstads samhället där barnen har längsta arbetsdagarna o föräldrar stressar till o fr jobb. Så vi bestämde oss, jag sa upp jobbet, vi sålde lägenheten som vi just renoverat och köpte en gård på landet. Bort från stockholm och till ett helt nytt liv <3 OBS Bilderna får ej användas utan min tillåtelse ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela